غضنفری در اجلاس سراسری مدیران:

ارز کالا را از صادرات غیرنفتی تامین می کنیم

معاون سازمان توسعه تجارت ایران از هدفگذاری 59 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی اعم از کالا و انواع خدمات (فنی مهندسی، گردشگری، ترانزیت و...) در سال جاری خبر داد و گفت: میزان واردات هم در حدود 53 میلیارد دلار مانند سال گذشته مدیریت خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۴۵۰۸
صادرات غیرنفتی از واردات عبور می کند

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، کیومرث کرمانشاهی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: برخی روزنامه ها برای امسال رقم 52 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی را اعلام کردند که صحیح نیست و ما برای 59 میلیارد دلار برنامه ریزی کرده ایم.

وی با بیان اینکه در سال حمایت از تولید ملی، مدیریت واردات با اولویت حمایت از تولیدات صادرات محور مدنظر بوده است، افزود:‌ این روند ادامه خواهد داشت و با توجه به اینکه در سال گذشته 42 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و بخشی هم صادرات خدمات فنی و مهندسی داشتیم فاصله صادرات و واردات کاهش یافت.

کرمانشاهی اظهارداشت: در سال گذشته 70 درصد ارز واردات با منابع صادرات غیرنفتی حاصل شد و امیدواریم امسال علاوه بر تحقق تراز تجاری کشور در بخش غیرنفتی میزان صادرات از واردات هم عبور کند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم بستر لازم را برای اجرایی کردن برنامه های صادراتی کشور در قانون برنامه پنجم و سند راهبردی صادرات غیرنفتی فراهم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها