علی لاریجانی:

افزایش‌ 25 درصدی حقوق متناسب با تورم نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین گفت: هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت به دنبال صیانت از حقوق مردم است و به دلیل کثرت مصوبات، کار پرمشغله‌ای برعهده دارد و مهمترین دستاورد این تلاش‌ها به‌روزرسانی بررسی این مصوبات است.
کد خبر: ۵۵۴۴۷۷
افزایش‌ 25 درصدی حقوق متناسب با تورم نیست

به جام جم آنلاین به نقل از گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی ، علی لاریجانی در دیدار با اعضای هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، گفت: عدم ارسال به موقع مصوبات دولت که به دنبال آن تأخیر در بررسی و تطبیق آن را به دنبال دارد، اظهارنظر را با دشواری مواجه می‌سازد که گاه شاهد هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس، یادآور شد: کثرت مغایرت در مصوبات با قوانین و تخلفات قانونی، معضلات زیادی ایجاد می‌کند. بیکاری، تورم، رکود و خیلی از مسائل اقتصادی و معیشتی را تشدید خواهد کرد و امیدوارم با کاهش این مغایرت‌ها بتوانیم به دستیابی مردم به حقوق‌شان کمک نماییم و هیأت باید بر اجرای بهینه قوانین پافشاری کند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به ضرورت افزایش حقوق کارکنان، اظهار داشت: دولت براساس قانون خدمات کشوری و قانون برنامه، موظف است ضرایب حقوق را متناسب با تورم در نظر بگیرد و متأسفانه چند سال است که این کار را انجام نداده است.

لاریجانی تصریح کرد: مطابق با قانون مجلس، هر میزان که تورم افزوده شد باید متناسب با آن حقوق کارمندان افزایش پیدا کند و این اتفاق در چند سال گذشته رخ نداده و ۲۵ درصدی هم که دولت برای این منظور پیشنهاد کرده، حتی متناسب با تورم موجود که ۳۰ درصد در سال ۹۱ اعلام شده، نیست و امیدواریم در بررسی بودجه توجه شود.

وی گفت: مکانیزمی باید به وجود آید و جلساتی با حضور کمیسیون اصل ۹۰ ، قوه قضائیه، بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات تشکیل شود تا آنها گزارش تخلفات هیأت را شنیده و هر دستگاهی فراخور وظیفه‌اش توضیح دهد که چگونه به این تخلفات رسیدگی کرده و چه نتیجه‌ای به دنبال داشته است تا به این‌وسیله امورات کشور منظم شود.

رئیس مجلس در ادامه تأکید کرد: اعضای هیأت تطبیق مصوبات همه از کارشناسان خبره در این حوزه بوده و به دنبال اجرای قانون در جهت حفظ منافع ملی هستند.

در ابتدای این جلسه کدخدایی رئیس هیأت و سایر اعضا به بررسی مسائل و مشکلات خود مانند تأخیر در ارسال مصوبات دولت، نرسیدن خیلی از مصوبات به این هیأت و ساختار تشکیلاتی و اداری پرداخته و خواستار رفع این موانع شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۰
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
حالا دیگه متناسب با نرخ تورم نیست ؟ اگه دعوای دیروزتان نمی شد به مانند 7 سال پیش هیچ مسئله ای نبود !!! هرچند زیر خط فقریم ولی زیرخط ضریب ذهنی كه نشده ایم .
ع
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
مگر سر منافع خودتان باشه كه خواسته باشید برای منافعتان اسمی از كارگر ببرید.یعنی توی این چند ساله كارگران در رفاه بودند و حالا شدند مظلوم ؟
س.ف
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
آقای دكتر متشكرم كه به فكر مردم هستید. دوستدارهمیشگی شما
P
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
فقط حرف میزنند از عمل خبری نیست سال گذشته به بهانه واهی مبلغ بدی اب و هوا را از حكم كارگزینی مان حذف كردند حدود صد هزار تومان عملا نتنها به حقوقمان اضافه نشد بلكه كم هم شد
رضا افضلیان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
متشكریم به فكر كارمندان هستین دكتربااین حقوق كم سلامتی كاری ادارات از بین میرود
اسماعیل مقربی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
باسلام وخسته نباشید جناب آقای لاریجانی لطف دارید مگه تورم 30درصد است به خدا از 50درصد هم بیشتر است ومیترسند بگند ابرویشان برود
تنهایی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
جام جم محترم یا این قسمت (نظرات) را از روزنامه حذف كنید یا اینكه اطلاع رسانی درست انجام بشه لطفا قیچی‌ها را كنار بگذارید وگفته ها را سانسور نكنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
مطابق با قانون مجلس، هر میزان كه تورم افزوده شد باید متناسب با آن حقوق كارمندان افزایش پیدا كند و این اتفاق در چند سال گذشته رخ نداده و ۲۵ درصدی هم كه دولت برای این منظور پیشنهاد كرده، حتی متناسب با تورم موجود كه ۳۰ درصد در سال ۹۱ اعلام شده، نیست و امیدواریم در بررسی بودجه توجه شود و حق و حقوق اقشار ضعیف جامعه كه كارمندان باشه مورد توجه جدی قرار گیرد
خوش بین
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
همین هم التیامیست بر زخم ها!!
قاسمی 33
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
۰
۰
خوب تو اینكه حقوق كارگرها پایینه هیچ شكی نیست،به نظر من تا جایی كه امكانش هست افزایش بدید،بعداز اونم سایر مزایای غیر نقدی را بالا ببرید مثل حق مسكن،حق خواروبار،حق اولاد،حق نوبتكاری،حق بدی آب و هوا و...........
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
۰
۰
آخه بی انصافا ،‌تورم 25 درصده ؟ فك كنم تورم واقعی 16 برابر اون چیزیه كه دولت می گه . بابا جان همه چیز 4 برابر شده . چه فرمول ریاضی می گه چهار برابر = 25 % ؟
من
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
۰
۰
یعنی خیلی عجیبه كه كسی نفهمه چرا این حرفها رو زدید و چرا تا دیروز نمی زدید!
ع.ن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
۰
۰
حقوق شاغل وبازنشسته را با كشورتركیه مقایسه كنیدتا ناكارآمدی ها وعدم درك مسئولیت مسئولین روشن ترشود.فردای مملكت برای فرزندانمان چگونه خواهد بود؟
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
۰
۰
خدا پدرت رو بیامرزه!
mis
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
۰
۰
اقای دكتر ازاینكه به فكركارمندان بوده وهستید متشكریم وامیدواریم به نسبت تورم واقعی كه بیش ازاینها میباشد چاره ای اندیشیده شود
بی خونه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
۰
۰
چه عجب بالاخره حساب كردید متوجه شدید با 25 در صد افزایش حقوق خیلی مونده تا به افزایش تورم برسیم تازه 25 درصد كلی اینور اونورش زده میشه ....موندم این مالیات چیه كه از حقوق معلم بیچاره كم میكنند
iraj
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
۰
۰
واقعا؟؟؟ چی شد یادمون افتادین الان من با یه بچه 500 تومن میگیرم شما خودتو جای من بذارید میتونید خرجی خونه بدید/.؟؟؟ اگه مسایل وانتخابات نبودبازم فكر ما بودید؟؟؟؟؟؟
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
۰
۰
اقای دكتر به قول خودتون چند ساله دولت حقوقا رو افزایش نداده.درصورتیكه هر ساله تورم داشتیم.تكلیف اون سالا چی میشه.چرا امسا ل به فكر افتادین.
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
۰
۰
مگه من به كسی توهین كردم كه نظر منو درج نكردین.سرا پا یه كرباسین
مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
۰
۰
آقای لاریجانی چرا به فكر كارگران نیستید.همونایی كه ماهی 400 تومان حقوق میگیرن و اگه 100% هم حقوقشون اضافه بشه باز به یك سوم حقوق كارمندا نمیرسه.آیا اونا زن و بچه ندارن یا شما جزو ... حسابشون نمیكنید؟

نیازمندی ها