دستگیری کیف‌قاپ چاقو به دست

سه مرد افغان که با زخمی کردن خانم‌ها، اموالشان را در شهرک اندیشه و شهریار می‌دزدیدند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و یکی از آنها دستگیر شد.
کد خبر: ۵۵۴۱۱۵
دستگیری کیف‌قاپ چاقو به دست

متهم در بازجویی پلیسی اعتراف کرده بود با همدستی دو متهم فراری پرونده، کیف‌ خانم‌ها را سرقت و چند زن را که در برابرشان مقاومت کرده بودند، با چاقو زخمی کرده‌اند.

به گزارش جام‌جم، دوازدهم فروردین امسال اهالی یکی از محله‌های شهرک اندیشه با شنیدن فریاد کمک‌خواهی یک زن، سراسیمه از خانه هایشان خارج شدند و راکبان یک دستگاه موتورسیکلت چاقو به دست را دیدند که به یک زن رهگذر در خیابان حمله کرده و قصد سرقت کیفش را دارند.

در پی این حادثه، مردم با حمله به سارقان موفق به نجات زن جوان و دستگیری یکی از سارقان شده و دو متهم دیگر با تهدید و ایجاد رعب و وحشت، متواری شدند.

سپس اهالی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادند. دقایقی بعد با حضور ماموران انتظامی در محل حادثه، متهم همراه زن نجات یافته به مرکز پلیس منتقل شد.

ماموران در تحقیق از شاکی زن متوجه شدند او در حال بازگشت به خانه‌اش بوده که راکبان یک موتورسیکلت ـ که سه مرد افغان بودند ـ راهش را سد کرده و قصد سرقت کیفش را داشته‌اند، که وی با آنها مقابله کرده و متهمان با چاقو به او حمله‌ور شده‌اند که مردم به کمکش شتافته و او را از دام دزدهای خشن نجات داده‌اند.

در ادامه متهم افغان اعتراف کرد روز حادثه همراه دو همدستش با ایجاد رعب و وحشت برای زن جوان قصد سرقت از شاکی را داشته‌اند.

ردپای متهمان فراری در دزدی‌های دیگر

در حالی که تحقیقات از این متهم ادامه داشت، ماموران در استعلام از مراکز پلیس، متوجه شدند چند پرونده کیف‌قاپی مقرون به آزار خانم‌ها در این مراکز به ثبت رسیده که سه مرد افغان هنگام سرقت، چند زن مالباخته را زخمی کرده‌اند؛ به طوری که آنها مدتی را در بیمارستان بستری بوده‌اند.

با به دست آمدن این سرنخ، ماموران به بررسی تصاویر چهره‌نگاری رایانه‌‌ای از سه متهم فراری پرداخته و متوجه شدند تصاویر یکی از آنها با متهم دستگیر شده مطابقت دارد.

شناسایی متهم از سوی مالباخته‌ها

به این ترتیب با احضار شاکیانی که در دام متهم و همدستان فراری‌اش گرفتار شده بودند، آنها در مواجهه حضوری با متهم، او را شناسایی و عنوان کردند وی یکی از همان سه متهمی است که به آنها حمله‌ور شده و طلا، پول و اموالشان را سرقت کرده است.با مشخص شدن این موضوع، وی دو روز پیش راز کیف‌قاپی‌های سریالی خود و همدستان فراری‌اش را برملا کرد.

اعتراف متهم به دزدی‌های خشن

متهم افغان با اشاره به نحوه دزدی‌هایشان گفت: چندی پیش، من و همدستانم با تهیه یک موتورسیکلت زنانی را که از مراکز خرید، بانک‌ها و طلافروشی‌‌ها خارج می‌‌شدند، تعقیب و راهشان را سد می‌کردیم. سپس با تهدید چاقو، کیفشان را سرقت و در صورت مقاومت آنها را با چاقو زخمی می‌کردیم.

بنابراین گزارش، با اعتراف متهم افغان به دزدی‌های سریالی خشن و زخمی کردن تعدادی از خانم‌های مالباخته، او با دستور قضایی بازپرس برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهریار روانه زندان شد. تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایم متهم و دستگیری دو همدست فراری او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها