«چرا ازدواج نمی‌کنید؟» این پرسشی است که 11.2 میلیون نفر از جوانان ایرانی به سن ازدواج رسیده‌ای که هرگز ازدواج نکرده‌اند، بارها و بارها از بزرگ‌ترهایشان شنیده و می‌شنوند، بزرگ‌ترهایی که هر روز با دیدن آنها، افسوس می‌خورند که چرا روزبه‌روز به تارهای سپید موی سر فرزندانشان اضافه می‌شود و آنها هنوز ازدواج نکرده‌اند.
کد خبر: ۵۵۳۶۷۴
ازدواج آسان نمود اول ولی افتاد گرانی‌ها

در حالی که مزایای ازدواج بر هیچ کس پوشیده نیست و مسئولان هم می‌توانند ساعت‌ها درباره تاثیر منفی ازدواج نکردن در جامعه سخنرانی کرده و درباره منفی شدن نرخ رشد جمعیت تا چند سال آینده هشدار بدهند، اما به نظر می‌رسد آنها آن طور که باید و شاید به گفته‌ها و باورهایشان اعتقاد ندارند، چرا که اگر پای درد دل جوانان بنشینند خواهند شنید که در کشورمان حداقل کمکی به جوانانی که قصد ازدواج دارند، نمی‌شود.

نمونه‌اش هزاران جوانی است که سال گذشته برای وام ازدواج ثبت‌نام کردند ولی تا به حال وام‌نگرفته‌اند.

سال گذشته 923 هزار و 133 جوان وام ازدواج گرفتند، اما 837 هزار و 566 نفر از جوانانی هم که درخواست وام ازدواج داده بودند، بعد از گذشتن از هفت خوان رستم و آماده کردن شرایط و مدارک هنوز وام نگرفته‌اند‌ و به امید طرح دو فوریتی مجلس برای اختصاص بودجه بیشتر برای وام ازدواج روزگار سپری می‌کنند و با خودشان حساب و کتاب می‌کنند چه معجزه‌ای را آرزو کنند تا به کمک سه میلیون وامی که قرار است به دست‌شان برسد، پول پیش خانه و مایحتاج اولیه زندگی خود را فراهم کنند.

رئیس‌جمهور روز گذشته در ادامه سفرهای استانی خود در سمنان گفت: ان‌شاءالله همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، 11 اردیبهشت بار دیگر روند وام ازدواج از سر گرفته می‌شود تا جوانان ما بتوانند ازدواج کنند.

کاش این سخنان در حد و عده باقی نماند چرا که اگر سفری به بازار مسکن و لوازم خانگی داشته باشید، خواهید دید که نرخ‌های سر به فلک کشیده این روزها جوانان را از زندگی هراسان و ازدواج را برایشان به رویا بدل کرده است.

مهدی آئینی - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
مسعود استوان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
۰
۰
با سلام، كاش یه آماری از دختران وپسران ازدواج نكرده بالای 35 سال كشور ارائه می دادید.مشكل فقط گرانی نیست.چرا جوانان دیگر به ازدواج به عنوان ضرورت زندگی نمی اندیشند.برای آنهایی كه بالای 35 سال هستند و به علل مختلف قادر به ازدواج دائم نیستند نبایستی راهكاری اندیشید.نظر علما و مرجع دینی چیست؟
مهدی حجتی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
۰
۰
كاش مسئوولان در كنار سفر به استان های مختلف برنامه ای هم برای سفر به بازار مسكن و لوازم خانگی داشته باشند تا از قیمت های نجومی و مشكل اصلی جوانان اطلاع پیدا كنند
نادیا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
۰
۰
بهتر می شد اگر به مشكل بیكاری هم اشاره می كردید
فرنوش.ب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
۰
۰
موافقم با آقای استوان.
شیلا.م
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
۰
۰
مشكل فقط گرونی نیست.
س از لرستان همیشه محروم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
۰
۰
ای مسئولین عزیز در روز قیامت چگونه میخواهید جواب خداوند و ائمه رو بدید؟؟؟؟؟این همه جوان بیكار و مجرد داریم كه باعث فساد و گناه در جامعه اسلامی میشود الحمدلله ثروت های خدادادی كم نیست!!!آیا خدایی اگه بچه های خودتون بیكار و مجرد بودند چه حالی داشتید؟؟؟؟؟البته معیشت مردم بسیار سخت شده اولویت بعضی جوانان اول سیر كردن شكمشون است !!

نیازمندی ها