تلف شدن بیش از 3500 راس دام در زلزله دشتی بوشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: براثر زلزله در بخش های شنبه، طسوج و کاکی این شهرستان، سه هزارو 500 راس دام شامل بز، گوسفند و گاو تلف شده است.
کد خبر: ۵۵۳۵۷۵
تلف شدن بیش از 3500 راس دام در زلزله دشتی بوشهر

امرالله احمدی امروز (جمعه) در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در بررسی اولیه، بیش از 450 مورد از تاسیسات کشاورزی شامل موتور خانه های کشاورزی، اتاق نگهبانی ، موتور پمپ ، ترانس برق چاه های کشاورزی و سایر تجهیزات کشاورزی شهرستان دشتی تخریب و یا خسارت دیده است.

وی یادآورشد:بیش از 500 واحد دامی شامل اماکن دامی و دامپروری، و مرغداری های شهرستان دشتی بین 50 تا100 درصد خسارت دیده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: بیش از پنج کیلومتر از قنات های موجود در بخش شنبه و طسوج و کانال های آبیاری منطقه ریزش کرده و موجب قطع آب مزارع کشاورزی منطقه شده است.

وی افزود: به ساختمان و تجهیزات دو مرکز جهاد کشاورزی بخش های شنبه و طسوج و بخش کاکی بین 30 تا 70 درصد خسارت وارد شده که خدمت رسانی به کشاورزان را با مشکل روبه رو کرده است.

احمدی اضافه کرد: شهرستان دشتی یکی از قطب های کشاورزی استان بوشهر و بخش‌های کاکی و شنبه و طسوج دو بخش عمده کشاورزی شهرستان دشتی محسوب می‌شوند.

زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر ساعت 16 و 22 دقیقه و 49 ثانیه روز سه شنبه هفته جاری بخش های شنبه و طسوج و کاکی شهرستان دشتی در جنوب استان بوشهر را لرزاند و باعث کشته شدن 37 تن و مصدومیت یکهزارو 50 نفر و تخریب سه هزار و 100 واحد مسکونی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها