توزیع وعده‌های غذایی میان زلزله‌زدگان

عملیات‌ امداد و درمان ادامه دارد

از عصر روز گذشته که زلزله 6.1 ریشتری در شهرستان دشتی استان بوشهر به وقوع پیوست تاکنون مسئولان آمار کشته و زخمی‌های را 37 کشته و 850 زخمی اعلام می‌کنند و هم اکنون نیز عملیات‌ امداد و درمان همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۵۳۰۱۵
عملیات‌ امداد و درمان ادامه دارد

ساعت 16.29 دقیقه عصر روز گذشته زلزله‌ای به بزرگی 6.1 در مقیاس ریشتر و در عمق 12 کیلومتری زمین بخش کاکی از توابع شهرستان دشتی در استان بوشهر را لرزاند اما بیشترین خسارات جانی و مالی متوجه بخش شٌنبه در شهرستان دشتی شده است.

پس از وقوع زلزله بلافاصله نیروهای امدادرسان از مرکز استان بوشهر و سایر شهرستان‌ها برای کمک به زلزله‌زدگان به محل حادثه عزیمت کردند و نیروهای نظامی و انتظامی هم برای کمک به زلزله‌زدگان راهی مناطق زلزله‌زده شدند.

عملیات نجات زلزله‌زدگان پایان یافت

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با بیان اینکه ساعت 9 شب گذشته عملیات نجات زلزله‌زدگان از زیر آوار پایان یافته است، گفت: با پایان یافتن عملیات نجات اکنون کسی زیر آوار نیست.

محمود مظفر که از روز گذشته در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی استان بوشهر حاضر شده صبح امروز در آخرین گزارش از وضعیت زلزله اظهار داشت: کار امدادرسانی به حادثه‌دیدگانی که زیر آوار مانده‌اند به پایان رسیده و عملیات امدادی در بخش‌های دیگر همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: همچنین کار اسکان حادثه‌دیدگان هم پایان یافته و حدود یک‌هزار چادر در مناطق زلزله‌زده برپا شده است.

مظفر بیان کرد: حدود 700 خانه در مناطق زلزله‌زده تخریب شده و بیش از 850 نفر هم زخمی شدند و نیروهای امدادی و درمانی کار خود را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور تصریح کرد: با پایان یافت عملیات آواربرداری، وعده‌های غذایی بین آسیب‌دیدگان در حال توزیع است و کسی هم زیر آوار نداریم.

63 پس لرزه و تخریب 100 درصدی 700 واحد مسکونی در دشتی

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران از وقوع 63 پس لرزه و تخریب 100 درصدی 700 واحد مسکونی در روستاهای زلزله خبر داد.

حسن قدمی افزود: بر اثر زلزله 6.1 ریشتری 700 واحد مسکونی در 12 روستای استان به طور 100 درصد تخریب شده است.

وی بیان کرد: مابقی واحدهای مسکونی بین 20 تا 80 درصد تخریب شده که برخی واحدها قابل ترمیم نیست.

قدمی بیان داشت: چادر، پتو، مایحتاج مورد نیاز بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: تاکنون 65 پس لرزه در شهرستان دشتی گزارش شده که 19 پس لرزه بالای 4 ریشتر قدرت داشته است.

وی گفت: زلزله 5.4 ریشتری که صبح امروز در شهرستان دشتی به وقوع پیوست موجب خساراتی در روستای چاهگاه شد و 4 مجروح نیز داشت.

کمک‌های منطقه ویژه پارس جنوبی به زلزله‌زدگان

از سوی منطقه ویژه پارس جنوبی 20 آمبولانس، 15 پزشک، 25 پرستار، دو کامیون آذوقه و مواد غذایی کنسروی به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

همچنین دو بیل مکانیکی، دو ماشین امداد برای آواربرداری به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

علاوه بر این، پتو، آب معدنی، مواد غذایی هم برای ارسال به مناطق زلزله‌زده بارگیری شده است.

حضور بسیجیان در میدان امدادرسانی به بسیجیان

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز گفت: نیروهای بسیجی علاوه بر اقدامات امدادی، فعالیت‌های امنیتی را هم در دستورکار خود قرار داده و امنیت شهر را به دست گرفته‌اند.

جمیری افزود: اکیپ‌های گردان‌های مختلف سپاه نیز برای امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند و مشغول خدمات‌رسانی هستند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تصریح کرد: همچنین نیروهای امدادی، آمبولانس، تجهیزات پزشکی و امدادی از شهرستان دشتی، شهرستان‌های همجوار و مرکز استان در حال اعزام و انتقال به منطقه کاکی و شنبه است.

جمیری اظهار داشت: امیدواریم با کمک نیروهای بسیج شده و بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات موجود کمک‌رسانی به موقعی به آسیب‌دیدگان زلزله کاکی و شنبه داشته باشیم و تلفات جانی ناشی از این حادثه به حداقل برسد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها