سایه رنگین کمان لاله بر باغ گل‌های کرج

نخستین جشنواره لاله ها با جلوه گری 20 رنگ لاله همچون رنگین کمانی بر باغ گل‌های کرج سایه افکنده و شهروندان را به ضیافتی دیدنی دعوت می کند؛ تجربه ای بدیع و بکر که گویی سیاحتی در قطعه ای از بهشت است.
کد خبر: ۵۵۲۴۲۲
سایه رنگین کمان لاله بر باغ گل‌های کرج

 در یک عصر بهاری، درست زمانی که ترنم باران بر فضای شهر حاکم شده بود و باران نَم نَم زمزمه بهار را در گوش گلها سر می داد؛ عازم باغ گلهای کرج شدیم. اینجا جشن لاله ها برپا است. باران گونه های لاله های گلگون ِتازه متولد شده از دل خاک را نوازش می دهد؛ سبزه ها بستر گسترانده اند؛ باد برای لاله ها لالایی سر می دهد؛ پرندگان سمفونی بهار می سرایند؛ همه چیز بهاری و زنده است، گویی قطعه ای از بهشت است اینجا.

جشن میهمانی لاله ها برای نخستین بار ، مشتاقان بیشماری را همچون ما عازم باغ گلهای مجموعه شهید چمران کرج ساخته است. خیلی ها آمده اند، خانوادگی و تنها، فرقی ندارد همه آمده اند تا از زیبایی لاله ها لذت ببرند. آنهایی که پیش تر در اردیبهشت ماه منتظر روییدن لاله ها بودند؛ این بار زودتراز وعده همیشگی دیدار با لاله ها برایشان دست داده است. در مرکزی ترین نقطه شهر کرج همه چیز برای علاقمندان به لاله ها مهیا شده تا بدون دغدغه و فارغ از رفت و آمدها در آرامش یک عصر بهاری، دل به طبیعت بسپارند و به ترانه بهار گوش بسپارند.

ضیافت لاله ها از آغازین روز هفته کاری سال جدید در «باغ گلهای» آغاز شده؛ باغ گلها کجاست؟ جایی در جنوب پارک شهید چمران، عمر این باغ  به سال 84 برمی گردد و توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با وسعت 30 هزار متر مربع بنا شده است.

اگر چرخی در این باغ زیبا بزنید علاوه بر لاله های رنگارنگ که مختص به این فصل است؛ بیش از 300 گونه گیاهی از میخک، تا یاس هلندی، ارغوان های رنگی تا پیچ های اناری نگاه هایشان را به سوی شما جلب می کنند.

 پرچین های تو در تو، کلکسیون رز، سالن آمفی تئاتر رو باز، قفس پرندگان، آلاچیق، رستوران، کافی شاپ و... بخشی از فضای این باغ را تشکیل می دهد. خیلی ها هم اینجا عکس یادگاری می گیرند.

در اثنای تماشای زیبایی لاله ها سری به مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج هم زدیم تا در جریان جزئیات بیشتر جشن لاله ها قرار بگیریم.

عباس زارع گفت: باغ گلهای کرج در ضلع جنوبی پارک شهید چمران با مساحت 5 هکتار انواع گونه های لاله ها را در دل خود جای داده است.

وی افزود: در نخستین جشنواره لاله ها، 20 رنگ لاله طراحی و کاشت شده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری گفت: علاوه بر طراحی های جداگانه از لاله های رنگارنگ، یک قطعه فرش گل نیز با لاله ها شکل گرفته است.

روزانه 5هزار نفر برای تماشای لاله ها به باغ گلها می آیند

عباس زارع با اشاره به استقبال بی نظیر شهروندان از جشنواره لاله ها گفت: روزانه 5 هزار نفر از لاله های مجموعه باغ گلها دیدن می کنند.

وی افزود: در مجموع جشنواره لاله ها تا به اکنون بالغ بر 35 هزار نفر بازید کننده داشته است و هر روز نیز بر تعداد بازدید کنندگان افزوده می شود.

فرصت تماشای لاله ها را از دست ندهید

عباس زارع تأکید کرد: علاقمندان برای تماشای بخشی از  زیبایی های طبیعت که در این مجموعه گردآوری شده فرصت را غنیمت بشمارند و تا زمان ماندگاری لاله ها از این مناظر دیدن عمل آورند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کرج خاطرنشان کرد: این مناظر کاملاً بکر و بدیع بوده و شهروندان بدون فوت وقت زمانی را برای تماشای لاله ها اختصاص دهند.

زارع با اشاره به تداوم برپایی این جشنواره در سال های آتی بیان کرد: این جشنواره برای نخستین بار در شهر کرج برگزار شد و به جهت تقارن با سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت این ایام بخش های جنبی برای آن دیده نشده است؛ اما  قطعاً در سال آینده شاهد برپایی مکمل این جشنواره خواهیم بود.

وی افزود: شهردار کرج نیز اخیراً با هیات همراه از این مجموعه دیدن داشته اند.

به هر روی اگر دوستدار طبیعت بکر و تماشای زیبایی هایی هستید که تا به حال تنها از قاب تصاویر دیده اید؛ اگر قصد تماشای قطعه ای بهشتی از نزدیک  را دارید،حتماً تا فرصت باقی است سری به باغ گلهای کرج و جشنواره لاله ها بزنید.

باغ گلهای کرج در جشن لاله ها روزهایی کاملاً بهاری را برای شهروندان رقم زده و این روزها پای ثابتی برای رفت و آمدهای بازدید کنندگان شده است.

این جشنواره از 17 فروردین آغاز شده و به مدت یک هفته از ساعت 9 صبح لغایت 21 برپا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها