افزایش 25 درصدی حقوق فرهنگیان از فروردین اعمال می‌شود

1300 مدرسه کشور اجاره‌ای است

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش از کاهش مدارس استیجاری به 1300 واحد خبر داد و گفت: 20 هزار مورد از اراضی و املاک در اختیار آموزش و پرورش مستندسازی شده است.
کد خبر: ۵۵۲۲۹۸

احمد حیدری در گفت‌وگو با فارس افزود: اکنون 43 هزار واحد آموزشی و پرورشی دارای سند مالکیت است که 8000 سند آن قبل از سال 1385، 15 هزار سند از سال 1385 تا 1388 و حدود 20 هزار سند از سال 1388 به بعد صادر شده است.

وی درباره مدارس استیجاری نیز گفت: قبل از سال 1385، 4838 مدرسه استیجاری داشتیم که در سال‌های 1388 و 1389 این رقم به 2300 مدرسه رسید.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هم اکنون با پیگیری‌های انجام شده، تعداد مدارس استیجاری به 1300 مورد کاهش یافته است.

وی از تشکیل بانک اطلاعاتی املاک وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: بسترهای لازم قانونی برای پاسخگویی به نیازهای قانونی و حقوقی آموزش و پرورش و اصلاح روند صدور مجوز مالکیت ساختمان‌های آموزشی و اداری متعلق به این وزارتخانه فراهم شده است.

فعالیت 20 هزار مدرسه مروج سلامت در کشور

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از فعالیت 20 هزار مدرسه مروج سلامت در کشور خبر داد.

به گزارش مهر، محمداسماعیل مطلق افزود: در نظر داریم با همکاری وزارت آموزش و پرورش، اولیای مدارس و شهرداری‌های منطقه مدارس مروج سلامت در کل کشور فعال شوند.وی به مقایسه آمار میزان مرگ‌ومیر کودکان قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب از هر هزار کودک متولد شده 140 نفر فوت می‌کردند که این آمار اکنون به 15 نفر رسیده است. مطلق افزود: میزان مرگ‌ومیر مادران باردار نیز قبل از انقلاب اسلامی حدود 111 تا 120 نفر در کشور گزارش شده است که این آمار اکنون به کمتر از یک نفر رسیده و باید تا سال 1404 به صفر برسد.

به گفته وی، سن امید به زندگی قبل از انقلاب 54 سال بود که اکنون به 74 سال افزایش یافته است و تا سال 1404 باید به بالای 80 سال برسد.

تدریس «مدیریت خانواده» در همه مدارس

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: گذراندن درس «مدیریت خانواده» که هم‌اکنون در شاخه کاردانش به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، در آینده برای همه دانش‌آموزان الزامی می‌شود.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با ایسنا درباره ورود مباحثی همچون ترویج چند فرزندی در تصاویر کتاب‌های درسی افزود: موضوعاتی که در سیاست کلان نظام مطرح می‌شود، همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش نسبت به این‌گونه موضوعات واکنش نشان می‌دهند، این در حالی است که اجرای برنامه‌های مربوط به این‌گونه موضوعات گاهی در کوتاه مدت قابل اجراست و گاهی باید برنامه طولانی‌مدت برای آن تدوین شود.

وی تصریح کرد: باید این امر فرهنگ‌سازی شود و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز خانواده یکی از مباحث مهمی است که مورد توجه قرار گرفته است.

نوید ادهم گفت: پیش از این درس «مدیریت خانواده» به‌عنوان یک درس در شاخه کاردانش ارائه می‌شد، اما براساس سند تحول، این درس باید به همه دانش‌آموزان ارائه شود، بنابراین در آینده آموزش آن به دانش‌آموزان رشته‌های فنی، نظری، ریاضی و تجربی الزامی خواهد شد.

صدور احکام جدید معلمان تا آخر هفته

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، از اعمال 25 درصدی افزایش حقوق فرهنگیان از فروردین خبر داد.به گزارش ایسنا، وحید کیارشی با بیان این که براساس آخرین مصوبه هیات دولت و احکام جدید، ضریب حقوقی فرهنگیان از رقم 805 در سال 91، امسال ابتدا به 966 و در نهایت به رقم 1006 افزایش یافت، افزود: وزارت آموزش و پرورش تا آخر این هفته، با ابلاغ مصوبه جدید هیات دولت، احکام جدید تمام فرهنگیان کشور را صادر خواهد کرد.

سند برنامه درسی ملی بزودی رونمایی می‌شود

معاون پژوهشی وزیرآموزش و پرورش از رونمایی سند برنامه درسی ملی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، بهرام محمدیان افزود: با پیگیری‌های مجدانه سه ساله وزیر آموزش و پرورش، سند برنامه درسی ملی تدوین و پس از طی مراحل کارشناسی به تصویب رسیده است که بزودی از آن رونمایی خواهد شد و از این پس همه فعالیت‌های آموزشی از جمله تولید محتوای کتاب‌های درسی، هماهنگ با برنامه درسی ملی صورت می‌گیرد.

وی به تولید محتوای جدید کتاب‌های درسی پایه‌های دوم و ششم ابتدایی و بسته‌های آموزشی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سند تحول بنیادین، معلمان و دانش‌آموزان به همراه بسته‌های آموزشی ناظر بر کتاب‌های درسی و پژوهش‌های پیشین و پشتیبانی‌کننده کلاس درس از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از تولید مجلات رشد همسو با برنامه درسی ملی خبر داد و افزود: نیازمند بهره‌مندی بیشتر از افکار، عقاید و سلیقه‌های مناسب‌ در تولید محتوای کتاب‌های درسی و مجلات رشد هستیم.

وی همچنین از تهیه کاغذ کتاب‌های درسی با ارز مرجع خبر داد و گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی موجود، کاغذ مورد نیاز برای چاپ کتاب‌های درسی دو سال آینده تحصیلی آماده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها