آزمایش موشکی آمریکا به تاخیر افتاد

وحشت واشنگتن از پیونگ یانگ

کره شمالی:

سفارتخانه‌ها وضعیت انتقال کارکنانشان را بررسی کنند

کره شمالی پس از آن که دستور استفاده از سلاح هسته‌ای را علیه آمریکا و کره جنوبی صادر کرد اکنون در مرحله دیگری از بحران شبه جزیره کره از کشورهای خارجی درخواست کرد تا درباره خروج کارکنان سفارتخانه‌هایشان تصمیم بگیرند.
کد خبر: ۵۵۱۷۲۴
سفارتخانه‌ها وضعیت انتقال کارکنانشان را بررسی کنند

به گزارش جام جم آنلاین گرچه آمریکا این اقدامات را لفاظی‌های مقامات کره شمالی تلقی می‌کند اما هیچ احتمالی را نباید از نظر دور داشت.

آمریکا نیز پس از برگزاری رزمایش مشترک با کره جنوبی و پرواز چند فروند بمب افکن استراتژیک ب 2 بر فراز شبه جزیره کره و وضع تحریم‌ها تازه علیه کره شمالی باعث عصبانیت پیونگ یانگ شده بود اکنون در تلاش است تا حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دهد و به همین خاطر تعداد نیروهای خود را در کره و جزیره گوام افزایش داده  در حال اعزام چند ناو جنگی و هواپیماهای بمب افکن و همچنین استقرار موشک‌های پدافندی و آفندی در منطقه است.

در کنار این اقدامات پیونگ یانگ هم دست به کار شده و چندین فروند موشک میان برد و دور برد خود را به حال آماده باش در آورده و همه نیروهای نظامی خود را در وضعیت جنگی قرار داده است.

کارشناسان و کشورهای غربی این اقدامات پیونگ یانگ را جنگ روانی و لفاظی برای امتیازگیری می‌دانند اما برخی دیگر هم با افزایش تحرکات نظامی دو طرف،احتمال بروز درگیری را می‌دهند.

به دنبال آزمایش هسته‌ای کره شمالی و افزایش تحریم‌ها علیه این کشور، احتمال وقوع جنگ در شبه جزیره افزایش یافته است و کره شمالی ضمن آماده باش ارتش در حال آماده سازی و استقرار موشک‌های کوتاه برد و میان برد خود است.

سخنگوی سفارت روسیه در کره شمالی روز جمعه گفت: کره شمالی از روسیه درخواست کرده است خروج احتمالی کارکنان سفارت خود را در پیونگ یانگ به علت تنش های روزافزون در شبه جزیره کره بررسی کند.

 دنیس سامسونوف افزود: روسیه در حال بررسی این درخواست است اما در حال حاضر قصد خارج کردن کارکنان سفارت خود را در پیونگ یانگ ندارد .

وی تصریح کرد؛ در حال حاضر نشانه ای از تنش و وخامت اوضاع در پایتخت کره شمالی مشاهده نشده است.

سامسونوف گفت: دیگر سفارتخانه‌های خارجی نیز درخواست هایی مشابه را دریافت کرده‌اند.

کره شمالی اعلام کرده ممکن است به علت جنگ لفظی یک ماهه بین این کشور با کره جنوبی و آمریکا ، هر لحظه یک درگیری هسته‌ای در شبه جزیره کره آغاز شود . این تنش های لفظی باعث شده است تا آمریکا توان نظامی خود را در منطقه تقویت کند.

تهدیدات اخیر کره شمالی باعث شده است آمریکا بمب افکن های رادار گریز « بی - 52 » و «‌ بی - 2 » را که قادر به حمل سلاح هسته ای است به همراه یک فروند ناوشکن خود در کره جنوبی مستقر کند .

کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد راکتور هسته‌ای این کشور را به منظور تأمین سوخت مورد نیاز برای برنامه هسته‌ای خود مجدداً راه اندازی خواهد کرد ..

تنش ها در شبه جزیره کره پس از آنکه شورای امنیت سازمان ملل متحد اوایل ماه مارس تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی اعمال کرد، به شدت افزایش یافت . هدف از این تحریم ها متوقف کردن برنامه های هسته ای و موشکی بالستیک کره شمالی پس از سومین آزمایش هسته ای این کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها