آرایش جنگی کره شمالی و آمریکا

واشنگتن و پیونگ یانگ آماده نبرد می‌شوند؟

بحران میان کره شمالی و آمریکا هر روز وخیم‌تر می‌شود و با گذشت زمان هر یک از طرفین تهدیدات لفظی خود را افزایش می‌دهند.آیا جنگی در منطقه در حال وقوع است؟
کد خبر: ۵۵۱۴۳۷
واشنگتن و پیونگ یانگ آماده نبرد می‌شوند؟

به گزارش جام جم آنلاین از زمان آغاز دور تازه جنگ لفظی میان دو کشور تاکنون،هر دو طرف به موضع گیری‌های خود علیه یکدیگر ادامه داده‌اند تا جایی که امروز پنتاگون اعلام کرده است که در اقدامی احتیاطی،  سیستم پیشرفته موشکی خود را به جزیره گوام در اقیانوس آرام منتقل می‌کند.

از سوی دیگر ارتش کره شمالی نیز امروز تأکید کرد که موافقت نهایی برای حمله نظامی به آمریکا را که شامل استفاده از سلاح هسته ای «پیشرفته»‌ نیز می شود دریافت کرده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که آمریکا دو فروند هواپیمای بمب افکن استراتژیک خود را که از نوع B 2  بوده است د منطقه و در نزدیکی مرزهای کره شمالی به پرواز در آورد و همین اقدام باعث شد تا کره شمالی در واکنشی به این اقدام وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

در تازه‌ترین واکنشی که از سوی دو طرف اتخاذ شده است، رئیس ستاد ارتش کره شمالی در بیانیه‌ای که خبرگزاری کره شمالی آن را منتشر کرد افزود: رسماً به واشنگتن اطلاع داده است که این تهدیدات آمریکا «با ابزار تهاجمی هسته‌ای به شدت پاسخ داده خواهد شد.»

در بیانیه ارتش کره شمالی آمده است:«عملیاتی که نیروهای مسلح ما انجام خواهند داد بررسی و تصویب شده است.»

در این بیانیه آمده است :« زمان این انفجار نزدیک است و جنگ در شبه جزیره کره ممکن است امروز یا فردا آغاز شود.»  

بر اساس این بیانیه ، ارتش کره شمالی آمریکا را مسئول کامل بحران کنونی معرفی کرده است و در این خصوص به اعزام بمب افکن های «بی 2» آمریکا که توانایی حمل بمب هسته‌ای را دارد به رزمایش مشترک بین آمریکا و کره جنوبی اشاره کرده است.

ارتش کره شمالی در این بیانیه هشدار داد:« شبه جزیره کره تاکنون در معرض چنین خطر هسته ای قرار نداشته است.»

آمریکا در برابر کره شمالی آماده می شود

پنتاگون نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است؛ پس از تهدیدات اخیر کره شمالی، سیستم پیشرفته موشکی خود را به جزیره گوام در اقیانوس آرام منتقل می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا گفته است طی چند هفته آینده سیستم دفاعی برد بلند موشک‌ بالستیک (تاد THAAD) را به جزیره گوام راهی خواهد کرد.سیستم تاد در بردارنده سامانه پرتاب‌ موشک، موشک‌های رهگیر و رادارهای ای ان-تی پی وای ۲ و نیز سیستم کنترل آتش است.

در حالی که آمریکا و کره جنوبی هر از گاهی اقدام به تحریکات نظامی علیه کره شمالی می‌کنند پنتاگون در بیانیه خود نوشته است:ایالات متحده در برابر تحریکات کره شمالی گوش به زنگ و آماده خواهد بود تا از مرزهای آمریکا، متحدان ما و منافع ملی‌مان دفاع کند.

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا که به تازگی این مقام را از پانه تا گرفته است، در نخستین سخنرانی اصلی خود گفت: برخی اقدامات کره شمالی در هفته‌های اخیر نشان‌دهنده خطری واقعی و روشن است.

آمریکا در اقدامی تحریک آمیز در منطقه چندین جنگنده ضد رادار پیشرفته و بمب‌افکن‌های بی-۵۲ با توانایی حمل بمب هسته‌ای به کره جنوبی فرستاده است.

در اقدامی دیگر ناوشکن یو اس اس جان مک‌کین، که توانایی رهگیری ناوها را دارد، در شبه‌جزیره کره جا گرفته است.ناوشکن دوم، یو اس اس دیکاتور، نیز به منطقه فرستاده شده است.

کره شمالی پس از آن که متوجه تحرکات نظامی آمریکا شد آرایش جنگی به خود گرفت و حتی اعلام کرد که تاسیسات هسته‌ای خود را از جمله واحد غنی سازی اورانیوم که چند سال پیش از این تعطیل کرده بود دوباره راه اندازی می‌کند.

چین و روسیه در این میان از طرفین درخواست کرده‌اند که خویشتن دار باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
شمعون
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
۰
۰
انشاالله كه آمریكا شكست می‌خوره ,ما به كمك كره شمالی می‌رویم
مرگ بر آمریكا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
ان شا الله شاهد موشك باران و بمباران اتمی كره جنوبی شیطان بزرگ توسط ارتش خلق كره خواهیم بود زنده باد كیم جونگ اون انقلابی دلاور وشجاع
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
به امید پیروزی داماش بر پرسپولیس و كره بر امریكا
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
به امید پیروزی حق علیه باطل و شكست امریكای جنایت كار كه با زورگویی قصد سلطه بر تمامی كشورها را دارد
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
به یاری پروردگار بزرگ امریكا نابود شود.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
۰
۰
امیدوار هستم پیونگ یانگ یك هسته ای بزنه وسط واشنگتن زنده باد كره شمالی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها