آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در واکنش به اتفاقات اخیر در حاشیه مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز، گفت: حوادث اسفناک و دردناکی که در جریان مراسم تشییع جنازه رییس جمهور ونزوئلا واقع شد که در مجموع اسف آور بود.
کد خبر: ۵۴۹۴۲۵
واکنش آیت‌الله مکارم به رفتار رئیس جمهور

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این مرجع تقلید، امروز در آغاز درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با تاکید بر این که مسائل دردناکی در این روزها اتفاق می‌افتد که انسان نمی‌داند در مقابل آن چه کار کند، ابراز داشتند:‌ پیامبر(ص) در حدیثی می‌فرماید "زمانی بر امت من می‌آید که امر به معروف و نهی از منکر ترک و جای منکر و معروف عوض می‌شود".

ایشان با تاکید بر این که باید از زمانی که معروف منکر و منکر معروف شود ترسید، خاطرنشان کردند: اگر بخواهیم به اینجا نرسیم باید علما، فضلا و شخصیت‌ها منکر را که مشاهده می‌کنند بگویند و متاسفانه خیلی‌ها نمی‌گویند و اعتراضی نمی‌کنند.
 
این مرجع تقلید همچنین با ابراز تاسف از وقوع چنین مسائلی به نام استقبال از نوروز خاطرنشان کردند: اگر ما نگوییم و اعتراض نکنیم در پیشگاه الهی مسئول هستیم، من خواهش می‌کنم از آقایان منکراتی که می‌بینند سکوت نکنند.

تحریم های ضد انسانی  

  روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار مقاله ای با عنوان«متوقف کردن ارسال دارو به ایران» به تحریم ضد انسانی دارواز سوی غرب بر ضد ملت ایران اشاره کرد و نوشت:بیماران در ایران ،به دلیل کمبود داروهای شفا بخش ،از بیماری های قابل درمان جان سالم به در نمی برند.
 
این روزنامه به نقل ازمسئول ارشد یک شرکت مشهور دارویی ایران نوشت: هنگامی که به یک بانک فرانسوی در پاریس مدارکی نشان دادم مبنی بر این که فروش واکسن به ایران کاملاً قانونی است ،  گفته شد، «حتی اگر از رئیس جمهور فرانسه نامه بیاوری که شخصاً نوشته باشد که انجام این کار مشکلی ندارد ، ما به چنین خطری دست نمی زنیم». امروز فقط یک بانک بین المللی درترکیه می تواند به این کار مبادرت کند.

نیویورک تایمز افزود:غرب باید رژیم تحریم ها علیه ایران را ساده تر و عقلایی ترکند تا امکان خرید محصولات دارویی بیشتری برای کشور فراهم گردد . اگر چنین نکند ، مردان و زنان و کودکان ایرانی بیشتری بدون دلیل متحمل رنج می شوند .

راهبرد نا مشخص اوباما

 نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل از رئیس‌جمهور این کشور به دلیل نداشتن راهبردی مشخص در قبال سوریه انتقاد کرده و نوشته است: آمریکا باید از گرو‌ه‌هایی حمایت کند که بتوانند در برابر القاعده در سوریه ایستادگی کنند.

به گزارش فارس «جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در مطلبی که در پایگاه اندیشکده سیاست خارجی آمریکا منتشر کرده، نسبت به خطراتی که دولت «باراک اوباما» ممکن است در سوریه با آن مواجه شود، هشدار داده  گفته است که آمریکا باید گروه‌های مخالفی را که تاب ایستادگی در برابر القاعده را دارند، شناسایی کرده و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهد.

وی که یکی از جنگ‌طلب‌ترین سیاستمداران آمریکایی به شمار می‌آید، می‌گوید این اقدام اوباما نشان می‌دهد که «رئیس‌جمهور اوباما تا چه حد در تصمیم‌گیری در مورد مسائل مربوط به امنیت ملی دودل و مردد است». وی می‌افزاید: این اقدام بر اساس هیچ راهبرد نظامی-سیاسی مشخصی نبود، بلکه فقط گامی بود در جهت کاهش انتقادات خارجی و داخلی که به دلیل عملکرد بد او در قبال سوریه متوجه وی شده بود.

اصلاح‌طلبان منتظر پاسخ خاتمی

 یک عضو جبهه اصلاح‌طلبان گفت: ما قصد داریم چارچوب نامزدهای جبهه را مشخص کنیم و این کار پس از اعلام نظر نهایی خاتمی صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس محمدجواد حق‌شناس رئیس ستاد انتخابات ریاست‌جمهوری جبهه اصلاح‌طلبان تصریح کرد: جلسه شب گذشته جبهه اصلاح‌طلبان به حد نصاب نرسید و هنوز درباره نامزدها موضوع خاصی به تصویب نهایی نرسیده است.

حق‌شناس ادامه داد: ما قرار است با گروه های اصلاح‌طلب و نامزدهای انتخاباتی دیدار کنیم و منتظر اجرای مرحله اول هستیم و پس از جواب مثبت یا منفی وارد مرحله دوم خواهیم شد که فاز اول نامزدی حداکثری و سپس اجماع است.

نامزدی قطعی حسن روحانی

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه از قطعی شدن نامزدی حسن روحانی برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خبر داد و گفت: نعمت‌زاده وزیر صنایع دولت هاشمی‌ رفسنجانی رئیس ستاد انتخابات روحانی شد.
 
غلامعلی دهقان  در گفت‌وگو با فارس، از حمایت حزب متبوعش برای کاندیداتوری حسن روحانی خبر داد و اظهار داشت: کاندیداتوری آقای روحانی قطعی است و حزب اعتدال و توسعه از وی حمایت می‌کند.

وی افزود: ستادهای انتخاباتی حسن روحانی در تهران و مراکز استان‌ها مشخص شده است و آقای نعمت‌ز‌اده وزیر صنایع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس ستاد انتخاباتی آقای روحانی و اکبر ترکان نیز به عنوان قائم مقام ستاد مشخص شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
هر كه به رییس جمهور انتقاد دارد از ترس به خطر افتادن منافع شخصی خود و اطرافیانش میباشد.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
۰
۰
یكی نیست بگه این همه مسایل تاسف بار تو جامعه هست مسئله ای مهمتر و تاسف بار تا از یه پیر زن 80 ساله نداریم
الف
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۴
۰
۰
لطفاً به ربا خواران،كسانی كه حیله های ربا را مجاز می شمارند و مشكلات جامعه،ازدواج جوانان،تورم و... اشاره كنید.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
۰
۰
بانكها چنین ربا خواری راه انداخته كه در تاریخ وجود ندارد كی اعتراض می كند كی فتوا میدهد....

نیازمندی ها