به دنبال افزایش قیمت مرغ از ۴۷۰۰ تومان به ۶۲۰۰ تومان طی روزهای گذشته، قیمت مرغ با نوسان همراه بوده و این نرخ در بازار تهران به ۵۷۰۰ تومان رسیده است.
کد خبر: ۵۴۹۳۳۵
قیمت پرنوسان مرغ، کیلویی ۵۷۰۰ تومان

 به دنبال افزایش یکباره قیمت مرغ از کیلویی 4700 تومان به 6200 تومان در چند هفته گذشته که در بعضی از نقاط شهر تهران به کیلویی 6500 تومان هم رسید، امروز قیمت آن در بازار تهران به 5700 تومان کاهش یافت.

افزایش 1500 تومانی قیمت مرغ طی چند هفته گذشته در حالی صورت گرفت که ماهانه 160 تا 170 هزار تن تولید مرغ در کشور انجام می‌شود و نیاز مصرف ماهانه نیز 140 هزار تن است.

همچنین به گفته مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام، تاکنون 120 هزار تن مرغ از محل تولید داخل ذخیره سازی شده، تا در زمان نیاز به بازار تزریق شود.

علاوه بر آن طی دو هفته گذشته مرغ منجمد با هدف تنظیم بازار در کشور توزیع شده که گزارش‌های میدانی حاکی ‌است، تاثیر چندانی در تثبیت قیمت نداشته است و تنها نوسان قیمتی را سبب شده که طی چند روز گذشته قیمت بین 5700 تومان تا 6200 تومان در نوسان بوده است.

اسب سرکش قیمت مرغ در حالی غیر قابل کنترل شده است که ابزارهای کنترل قیمت یعنی تولید و ذخیره فراوان وجود دارد و به نظر می‌رسد کار مسئولان تنظیم بازار برای کنترل قیمت آسان باشد، اما ظاهراً این طور نشده است.

در این میان برخی مسئولان می‌گویند افزایش قیمت گوشت مصرف مرغ را بیشتر کرده و به همین دلیل قیمت افزایش یافته است و سوال این است، قیمت گوشت چگونه افزایش یافته است؟

مقامات عالی کشور در نشست اخیر با هیئت‌رئیسه خبرگان فرمودند، کنترل بازار و کاهش قیمت از مسئولان خواسته شده است و باید آنها کارهای انجام شده در این زمینه را گزارش دهند.

به هر حال با نزدیک شدن به ایام عید که تقاضا برای انواع اقلام بیشتر شده است ، لزوم کنترل بازار با توجه به وضعیت اقتصادی مردم توسط متولیان تنظیم بازار بیشتر می‌شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها