واکنش شدید ناتو و آمریکا به اظهارات حامد کرزی

در پی اظهارات حامد کرزی مبنی بر مذاکرات طالبان با آمریکا، فرمانده نیروهای خارجی و سفارت آمریکا در افغانستان به این اظهارات واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۵۴۸۸۰۴
واکنش شدید ناتو و آمریکا به اظهارات حامد کرزی

جوزف دانفورد فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان و سفارت آمریکا در کابل، اظهارات حامد کرزی را یک اشتباه خواندند.

فرمانده نظامیان خارجی با اشاره به سخنان روز یکشنبه کرزی، اعلام کرد که آمریکا در این اواخر هیچ مذاکره‌ای با طالبان انجام نداده است.

سفارت آمریکا در کابل نیز ضمن رد اظهارات رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که روند مذاکرات آمریکا با طالبان در ماه مارس سال 2012 قطع شد.

در همین حال، تلویزیون«لمر» افغانستان به نقل از وزیر دفاع آمریکا نیز گزارش داد که «چاک هیگل» در واکنش به اظهارات حامد کرزی گفت که این سخنان حقیقت ندارد.

رئیس جمهور افغانستان روز یکشنبه با حضور در جمع زنان افغان در کابل بیان داشت که حوادث روز شنبه افغانستان در جهت قدرت‌نمایی به آمریکا نبود بلکه در راستای خدمت به آمریکا بود.

حامد کرزی تصریح کرد: حملات انتحاری در کابل و «خوست» در جهت سیاست‌های غرب صورت گرفت تا نظامیان خارجی حضور بیشتری در افغانستان داشته باشند.

به گفته وی، شبه‌نظامیان طالبان، کودکان و زنان را برای قدرت‌نمایی در برابر آمریکا در حالی به قتل رساندند که سران این گروه همه روزه با آمریکا در خارج از افغانستان مذاکره می‌کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها