رئیس بنیاد شهید کهگیلویه از ساماندهی 16گلزار شهدا در این شهرستان تا پایان فروردین 92 خبر داد و گفت: با این بهره‌برداری تعداد گلزار ساماندهی شده شهرستان به 84 مورد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۵۴۸۱۰۴
ساماندهی 16 مورد گلزار شهدای کهگیلویه

بهنام صمدی‌فرد به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید اظهار داشت: تأسیس این نهاد در راستای صیانت حقوق از خانواده‌های شهدا و ایثارگران صورت گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه خاطرنشان کرد: علی‌رغم این‌که در جامعه از بنیاد شهید به عنوان نهاد حمایتی و معیشتی یاد می‌شود، این بنیاد نهادی فرهنگی است چرا که اهداف فرهنگی را بیش از هر چیز دنبال می‌کند.

وی مهم‌ترین هدف تأسیس بنیاد شهید را احیاء و حفظ ارزش‌های شهیدان و ترویج فرهنگ شهادت ذکر کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، حفظ آثار آنان و اعتلای معرفت در پرتو ارزش‌های شهادت از دیگر اهداف تأسیس این نهاد انقلابی به شمار می‌آید.

صمدی‌فرد وظایف بنیاد شهید تحقق اهداف این نهاد را در سه مقوله تبیین و عنوان داشت: بررسی و شناسایی عوامل تخریب شهادت‌طلبی و تلاش در جهت امحاء و رفع این عوامل، ترویج عوامل و موجبات رشد و توسعه فرهنگ شهادت‌طلبی و توانمندسازی فردی و جمعی آحاد جامعه ایثارگری به منظور بررسی نقش و رسالت در مدیریت کشور از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای تحقق اهداف است.

رئیس بنیاد شهید کهگیلویه گلزارهای شهدا را مکان مناسب برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ملی و مذهبی دانست و افزود: ساماندهی گلزار شهدا به منظور حفظ قداست و منزلت شهدا از سال 86 در شهرستان‌های کهگیلویه و لنده آغاز شد که تا ابتدای سال 90 تعداد 12 گلزار شهدا با 179 شهید ساماندهی شده‌اند.

صمدی‌فرد با اشاره به این‌که 110 شهید در گلزار شهدای دهدشت آرمیده‌اند اذعان داشت: تا پایان سال 91 تعداد 57 گلزار با 177 شهید ساماندهی شده که از این تعداد 9 گلزار تک مزاری توسط قرارگاه خاتم به ساماندهی رسیده است.

این مسئول با تبیین وظایف بنیاد شهدا در قبال خانواده معزز شهدا و ایثارگران ابراز داشت: برنامه‌ریزی و تلاش برای صیانت و رشد اعتلای جامعه ایثارگری در زمینه‌های مختلف آموزشی، علمی، فرهنگی و پیگیری و نظارت امور تربیتی و آموزشی فرزندان و زمینه‌سازی رشد فکری و اخلاقی آن‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دهدشت، رشادت و ایثارگری مردم شهرستان‌های کهگیلویه و لنده در هشت سال دفاع مقدس را یادآور شد و تصریح کرد: این شهرستان‌ها تعداد 498 شهید، دو هزار و 221 جانباز و 82 آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

وی اجرای طرح سپاس و سرکشی از خانواده معظم شهدا را متذکر شد و گفت: در سال گذشته بیش از هزار و 800 مورد دیدار و سرکشی حضوری از خانواده شهدا با حضور فرماندار و امام جمعه دهدشت به عمل آمده است.

صمدی‌فرد با تبیین عملکرد این اداره، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و ستاد درمانی را متذکر شد و گفت: تعداد هفت انجمن فرهنگی و 9 حسینیه شهید در سطح شهرستان کهگیلویه و لنده فعال است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه در ادامه با بیان این‌که تعداد 170 گلزار شهدا در این دو شهرستان زیارتگاه مردم است، عنوان کرد: تاکنون 69 گلزار ساماندهی شده و تا پایان سال با بهره‌برداری 16 گلزار دیگر، آمار گلزارهای ساماندهی شده به 85 مورد افزایش خواهد یافت.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها