دادرس دادگاه عمومی لنده گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر پنج نفر از عوامل توزیع این مواد در لنده شناسایی و دستگیر شده و هم اکنون احکام آن‌ها صادر و محکومیت خود را سپری می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۷۷۴۷
دستگیری پنج توزیع کننده مواد مخدر در لنده

ستار طالبی در جلسه شورای فرهنگ عمومی لنده با اشاره به پیگیری قضات و دادگستری‌ها در خصوص جلوگیری از اعتیاد و طلاق در جامعه عنوان کرد: بیش از نیمی از کار قضات و دادگستری‌ها در جهت پیگیری و جلوگیری از پدید طلاق و اعتیاد در جامعه است.

وی افزود: شناسایی و دستگیری عوامل توزیع مواد مخدر در شهرستان از مهمترین اقدامات در زمینه برخورد با متخلفان و قاچاقچیان مواد مخدر است.

دادرس دادگاه عمومی لنده گفت: پنج نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر توسط نیروهای نظامی و انتظامی شناسایی و دستگیر شده‌اند و حکم آن‌ها صادر شده‌ و محکومیت خود را سپری می‌کنند.

طالبی افزود: فراگیر شدن این پدیده شوم در جامعه یکی از مهمترین معضلات اجتماعی است که خطرناک ولی قابل کنترل است.

وی یادآور شد: وجود مواد مخدر در بین دانش‌آموزان و دانشجویان امری خطرناک بوده که سن مصرف مواد مخدر را به 20 تا 30 سال کاهش داده‌ است.

دادرس دادگاه عمومی لنده در ادامه با بیان این‌که ترد مصرف کننده مواد مخدر از خود پیامدهای جبران‌‌ ناپذیری به همراه دارد، گفت: خانواده باید با کنترل و پذیرفتن افراد معتاد در جمع، زمینه کنار گذاشتن مواد را در آن‌ها تقویت کنند.

طالبی افزود: وضعیت سرشناس بودن خانواده یکی از عواملی است که باعث ترد افراد معتاد و گرفتار در دام اعتیاد از سوی خانواده‌ها شده است.

وی با اشاره به این‌که مؤسسه تنظیم خانواده یا ترک اعتیاد در لنده وجود ندارد، اذعان داشت: با راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می‌توان ضعف در این حوزه را جبران کرد.

طالبی افزود: با روی آوردن افراد به مواد اعتیادآور فرد توانایی پرداخت نفقه را با توجه به هزینه خرید و مصرف از دست داده و یکی از عوامل طلاق در جامعه را که عدم پرداخت نفقه می‌باشد را پدید می‌آورد.

وی افزود: در بعضی مواقع افراد پس از طلاق به مواد مخدر روی می‌آورند که این موضوع هم بسیار نگران کننده است.

طالبی تصریح کرد: خانواده‌ها باید بدانند که طلاق آخرین راه بوده نه‌ اولین راه خلاصی از اعتیاد بلکه باید با صبر و حوصله ابتدا فرد معتاد را به سمت ترک دادن سوق کرد و اگر کارساز نشد به این پدیده ناخوشایند روی بیاورند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها