گزارش جام‌جم از یک معضل قدیمی در شمال ایران:

همراه شدن سقف منازل با باد

برق شهرهای نوشهر و چالوس قطع شد

خسارات باد و توفان در زنجان و مازندران

ورزش باد شدید که از اواخر روز دوشنبه در نقاط مختلف آغاز شده موجب برزو مشکلاتی در سطح شهرهای مختلف استان بخصوص شهر زنجان شد.
کد خبر: ۵۴۶۹۳۰
خسارات باد و توفان در زنجان و مازندران

به گزارش خبرگزاری‌ها، ورزش باد که بنا به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان طی روزهای آینده برسرعت آن در مناطق مختلف این استان افزوده خواهد شد باعث از جا کنده شدن و شکسته شدن درختان و همچنین سقوط بیلبوردهای تبلیغاتی شده است.

محسن هاشم نژاد با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید از ساعاتی قبل مناطق مختلف استان زنجان را درنوردیده است افزود: در حال حاضر  سرعت وزش باد درمناطق مختلف این استان بین 5 تا 15 متر در ثانیه است.

وی، علت وزش باد در استان زنجان را نفوذ سامانه جوی مستقر در دریای مدیترانه به این منطقه شمالغرب کشور عنوان کرد و  افزود: وزش باد به تناوب تا روز پنجشنبه در استان زنجان ادامه خواهد یافت.

هاشم نژاد با بیان اینکه براساس پیش بینی های صورت گرفته نه تنها از سرعت وزش باد کم نخواهد داشت بلکه انتظار می رود در روزهای آینده سرعت وزش باد شدیدتر شود افزود: وزش باد نسبتا شدید، بارندگی، برودت هوا و یخبندان بر این استان حاکم می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: شرایط نامساعد جوی و بارش برف برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری برای این استان پیش‌بینی می‌شود که با کاهش محسوس دما نیز همراه خواهد شد.

هاشم نژاد افزود: برودت و یخبندان تا ظهر روز جمعه ادامه خواهد داشت و پس از آن از میزان برودت هوا کاسته خواهد شد.

همچنین بنا به اعلام بخشداری زنجانرود ورزش باد شدید در این بخش شکسته شدن دکل های برق و قطع برق چندین روستای بخش زنجانرود را در پی داشته است که موجب شده پرسنل شرکت برق استان زنجان در محل حضور یافته و در تلاش برای وصل برق روستاها هستند.

ورزش باد شدید در محورهای مواصلاتی استان زنجان نیز باعث بروز مشکلاتی در محورهای مواصلاتی این استان شده است.

معاون امداد و نجات جمیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به آماده باش کامل همه نیروهای این جمعیت در کلیه پایگاه های امدادای گفت: با توجه به وقوع بارش و ورزش شدید باد در نقاط مختلف استان کلیه نیروهای جمعیت در حال آماده باش کامل بوده و به چندین فقره تصادف امداد رسانی کردند.

جواد خرم افزود: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر با آمبولانس و  خودروهای امدای چراغ گردان تا شعاع 10 کیلومتری در محورها تردد می کنند تا به حوادث احتمالی امدادرسانی بکنند و شماره تماس 147 آماده دریافت اطلاعات در مورد حوادث احتمالی است.

خوشبختانه بنا به اعلام پلیس راه استان زنجان در حال حاضر هیچ گزارشی مبنی بر وقوع تصادف در محورهای مواصلاتی استان گزارش نشده است.

توفان و قطعی برق در غرب مازندران

 وضعیت هوای نوشهر و چالوس در استان مازندران با ناپایداری شدید و توفان همراه است به طوری که برق برخی از شهرهای غرب مازندران در اثر ناپایداری هوا در غرب استان که از عصر امروز شروع شده ،قطع است.

 به دنبال ناپایداری شدید هوا وزش باد نیز در شهرهای نوشهر و چالوس شروع شد که پس از وزش شدید باد برق در این نقطه از مازندران قطع شد.

بادی که هم اکنون در شهرستان نوشهر در حال وزیدن است باد گرم و  سرعت آن حدود 60 کیلومتر در ساعت عنوان می‌شود.

در اثر وزش شدید باد تردد در شهر به سختی امکان‌پذیر است و امکان کنده شدن تابلوها و شکست شاخه‌های درخت نیز وجود دارد.

در حالی شدت وضع هوا برخی نقاط مازندران دچار ناپایداری شد که مدیریت بحران استانداری مازندران در اطلاعیه نسبت به ناپایداری هوا از بعد از ظهر دیروز خبر داد.

 در این اطلاعیه بیان شد: با نفوذ تدریجی یک سامانه ناپایدار از بعداز ظهر روز سه شنبه 91/12/15 به تدریج شاهد ابرناکی آسمان، وزش باد، مواج شدن دریا، بارندگی و کاهش دما در استان خواهیم بود.

در ادامه این بیانیه با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مازندران آمده است: با نفوذ تدریجی یک سامانه ناپایدار از بعداز ظهر روز سه شنبه 91/12/15 تا صبح پنجشنبه 91/12/17 و با شکل‌گیری جریانات سرد و مرطوب شمالی سطح زمین بر روی سواحل جنوبی دریا، به تدریج شاهد ابرناکی آسمان، وزش باد، مواج شدن دریا، بارندگی و کاهش دما در استان خواهیم بود که البته بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها