دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: باند جعل و قاچاق سوخت با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در کرمان منهدم شد.
کد خبر: ۵۴۶۶۲۳
انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان

یدالله موحد امروز دوشنبه اظهار داشت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و طی یکسری اقدامات اطلاعاتی اعضای یک باند قاچاق سوخت در استان کرمان شناسایی و مورد ضربه قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: این باند بیش از 4 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی به ارزش 40 میلیارد تومان قاچاق و از کشور خارج کرده‌اند.

موحد افزود: در این پرونده ابتدا ماموران دایره عملیات اداره اطلاعات پس از اخذ دستور قضایی منزل یکی از عناصر باند را در شهرستان کرمان مورد بازرسی قرار داده و در نتیجه آن تعداد زیادی مهر و اسناد جعلی مربوط به شرکت نفت و نیز دستگاه‌های مرتبط با جعل را کشف کردند.

وی ابراز داشت: در روند انجام تحقیقات، دستور دستگیری سایر مرتبطان صادر و تاکنون در مجموع تعداد 9 متهم دستگیر و تفهیم اتهام شده‌اند.

این مقام قضایی گفت: برخی از متهمان مذکور با توجه به نوع جرم پس از تفهیم اتهام کماکان تحت قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند و برخی هم با قرار تأمین کیفری متناسب آزاد شده‌اند.

موحد تصریح کرد: طی کارشناسی و بررسی‌های صورت گرفته اعضای این باند تاکنون بیش از 4 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی را از کشور به ارزش 40 میلیارد تومان خارج کرده‌اند.

وی با تشریح نحوه قاچاق سوخت را توسط این باند اذعان داشت: که سودجویان پس از انبار کردن فرآورده‌های نفتی در یکی از مخازن پمپ بنزین در شهر کرمان با تهیه بارنامه‌های جعلی مواد سوختی را به شهرستان‌های زابل و زاهدان قاچاق و در آن جا بین مشتریان خود توزیع و سپس به خارج از کشور منتقل می‌کردند.

موحد اذعان داشت: تحقیقات تکمیلی این پرونده کماکان در شعبه ششم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در حال انجام است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها