فیلم محبوب منتقدان

«عشق» تازه‌ترین ساخته سینمایی میشائیل هانکه ـ قبل از آن که در اوایل فصل زمستان جایزه بهترین فیلم سال اروپا را از مراسم جوایز فیلم اروپا بگیرد ـ به عنوان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های منتقدان سراسر جهان مطرح شده بود.
کد خبر: ۵۴۵۶۸۳
فیلم محبوب منتقدان
این فیلم اولین نمایش عمومی بین‌المللی خود را در جشنواره بین‌المللی کن داشت و منتقدان و تماشاگران را شوکه کرد. نخل طلای جایزه بزرگ جشنواره کن به این فیلم داده شد و یک بار دیگر نام هانکه را در سطح وسیعی مطرح کرد.

هانکه، نویسنده فیلمنامه عشق هم است و با کمک امانوئل ریوا و ژان لوئی ترینتینان، دو بازیگر کلاسیک سینمای فرانسه، یک درام رمانتیک خانوادگی و پرتنش را خلق می‌کند. این دو بازیگر در نقش زوجی سالخورده به نام ژرژ و آن بازی می‌کنند که در دوران هشتاد سالگی خود هستند.

این دو، معلم بازنشسته موسیقی هستند و دخترشان ـ که اهل موسیقی است ـ ازدواج کرده و در خارج از کشور زندگی می‌کند.

یک روز، آن سکته قلبی می‌کند و زندگی معمولی این زوج پیر دستخوش تغییری بزرگ می‌شود. بستری شدن آن، تبدیل به آزمایشی عاطفی برای محک زدن میزان عشق و علاقه این زوج و پیوند قلبی و احساسی آنهاست.

هانکه پس از دیدن اثر کلاسیک «هیروشیما، عشق من» همیشه آرزو داشت نقش اصلی یکی از فیلم‌هایش را به امانوئل ریوا بدهد.

عشق با هزینه تولید 12 میلیون دلاری خود، یکی از فیلم‌های موفق سال سینمای فرانسه و اروپا بود و در آمریکای شمالی هم پنج میلیون دلار فروش کرد.

این محصول مشترک فرانسه، آلمان و اتریش، نماینده رسمی کشور اتریش به رقابت‌های اسکار در رشته بهترین فیلم خارجی سال بود. ترینتینان هم با بازی در این فیلم، به غیبت هفت ساله خود پایان داد و دوباره جلوی دوربین سینما برگشت.

گفته می‌شود، هانکه فیلمنامه عشق را براساس تجربیات شخصی و خانوادگی خود نوشت. خاله او سکته قلبی کرد و تابلوهای موجود در فیلم، متعلق به والدین خود او هستند.

هانکه فیلمنامه فیلم را با همکاری ترینتینان نوشت. امانوئل ریوا، پیرترین بازیگر سینماست که با 84 سال سن، نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

وی سه سال از ترینتینان بزرگ‌تر است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها