یک کمدین فاتح انتخابات ایتالیا

نتایج انتخابات ایتالیا حکایت از پیروزی کمدین سرشناس این کشور به همراه رهبر ائتلاف چپ میانه دارد.
کد خبر: ۵۴۴۵۷۴
یک کمدین فاتح انتخابات ایتالیا

رویترزگزارش داد، هر چند در انتخابات ایتالیا هیچ حزبی رای اکثریت را بدست نیاروده اما با توجه به موفقیت "بپه گریلو" در این رقابت ها و اینکه هیچ حزب و ائتلافی نتوانسته رای اکثریت را برای تشکیل دولت بدست بیاورد، رم از امروز سه شنبه وارد یک بن بست سیاسی شده است.

بر اساس این گزارش میزان آرایی که توسط گریلو و "پیر لوئیجی برسانی" رهبر ائتلاف چپ میانه کسب شده تقریبا برابر است اما میزا آرای برسانی در مجلس سنا بالاتر است و همین امر موجب شده تا تشیکل دولت جدید در ایتالیا با ابهاماتی همراه باشد.

بر اساس این گزارش، ائتلاف چپ میانه توانسته تقریبا هشت میلیون رای در مجلس نمایندگان بدست بیاورد و در مجلس سنا نیز تقریبا رای اکثریت را کسب کرده و از همین رو مقامات این حزب اعلام کرده اند که تلاش خود را برای تشکیل دولت آغاز می کنند.

نتیجه شمارش آرا حکایت از آن دارد که بپه گریلو، 25.5 درصد از آرای مجلس را کسب کرده و برسانی نیز 25.4 درصد آرا را تصاحب کرده است. در این میان "نیچی وندولا" ار چهره های چپ گرا و رئیس حزب SEL اعلام کرده که گریلو برنده واقعی انتخابات است.

گریلو پیشتر اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات با هیچ حزبی چه چپ و چه راست ائتلاف نمی کند اما بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات این کمدین مطرح از اشتیاق خود برای مذاکره در خصوص ائتلاف خبر داد.

هر چند میزان آرای برسانی و گریلو تقریبا برابر است اما با توجه به اینکه برسانی آرای بیشتری را در سنا بدست آورده مرکز مطالعات انتخاباتی دانشگاه رم اعلام کرده که از مجموع کرسی های مجلس 121 کرسی به جریان برسانی، 117 کرسی به ائتلاف راست میانه به رهبری "سیلویو  برلوسکنی" نخست وزیر سابق ایتالیا، 54 کرسی به بپه گریلو و 22 کرسی نیز به جریان ماریو مونتی، نخست وزیر فعلی ایتالیا تعلق می گیرد.

این جمع بندی به آن معناست که هیچ حزبی رای اکثریت را که لازمه آن داشتن 158 کرسی در سنا است بدست نیاورده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها