تازه‌های گالری‌های تهران در آخرین ماه سال

گالری‌های تهران در آخرین ماه سال نیز پذیرای آثار تازه‌ای از هنرمندان مختلف هستند و آرام آرام خود را برای سال جدید آماده می‌کنند.
کد خبر: ۵۴۳۵۷۶
تازه‌های گالری‌های تهران در آخرین ماه سال

سال 91 به آخرین روزهای خود نزدیک می‌شود و گالری‌های تهران همچنان رویدادهای تازه‌ای را در هنرهای تجسمی میزبانی می‌کنند تا پرونده سال 91 را در عرصه هنرهای تجسمی آرام آرام ببندند و برای برنامه‌های تازه در سال جدید خود را آماده کنند.

گالری افرند

باسم رسام هنرمند عراقی به تازگی مجموعه‌ای از آثارش را در گالری افرند تهران به نمایش گذاشته است.

«به دوست ایرانی‌ام دست نزن» عنوان نمایشگاه نقاشی باسم رسام است که روز جمعه چهارم اسفند در گالری افرند گشایش یافت.

رسام در این نمایشگاه 24 اثر نقاشی با تکنیک اکرلیک در ابعاد 50در50 ارائه کرده است.

باسم الرسام متولد  1960 – 1339 - در بغداد است. این نقاش، گرافیست، نویسنده و شاعر، سال‌های اخیر را در کردستان عراق گذرانده است.

رسام، سال 63 از عراق به ایران آمده و کارش را با تصویرسازی برای نشریات ایرانی از همان دوران آغاز کرده است.

او سال‌ها برای نشریات ادبی و فلسفی تصویرسازی و طراحی جلد می‌کرد، اما در عین حال بیشتر اوقاتش با نقاشی می‌گذشت.

او از جمله طراحان و تصویرگران تاثیرگذار در هنرهای تجسمی ایران به‌ شمار می‌رود که آثار متفکرانه و متعدد او  در طراحی گرافیک، تصویرسازی و نقاشی نه تنها برای هنرمندان، بلکه برای بسیاری از نویسندگان و اهالی فرهنگ هم آشناست.

گالری افرند، 1374 و گالری الهه، 1379 در تهران میزبان نمایشگاه‌های انفرادی او بوده‌اند. علاوه بر این، گالری افرند، 1374  و  گالری لاله، 1376 میزبان آثارش در این نمایشگاه‌های گروهی نقاشی و طراحی بوده‌اند. حالا گالری افرند بعد از دو دهه باردیگر میزبان آثارش شده است.

نمایشگاه یادشده تا 14 اسفندماه جاری از ساعت 16 تا 20 در گالری افرند واقع در اتوبان جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان نوزدهم، (جلال حسینی) شماره 48 دایر است.

گالری بوم

گالری بوم تازه به جمع سایر گالری‌های تهران پیوسته است که اولین نمایشگاه خود را به نمایش عکس‌هایی از «عباس کیارستمی» اختصاص داده است.

کیارستمی در تازه‌ترین نمایشگاه عکس‌هایش مجموعه‌ای را با عنوان «سفیدبرفی» انتخاب کرده است که گالری بوم با این آثار ورودش را به جمع گالری‌های تهران جشن گرفت.

در این نمایشگاه،‌کیارستمی 24 قطعه عکس سیاه و سفید با موضوع برف به نمایش گذاشته است که با استقبال بسیاری از سوی هنرمندان دو حوزه هنرهای تجسمی و سینما رو به رو شد و جماعت بسیاری را به این گالری تازه تأسیس کشاند.

این نمایشگاه به همراه نمایش ویدئو آرت «جاده‌ها»  تا پایان فرودین سال 92 در گالری تازه تاسیس بوم به آدرس خیابان ولی عصر، بالا‌تر از نیایش، کوچه ارمغان غربی پذیرای علاقه‌مندان است.

گالری اثر

آخرین نمایشگاه امسال گالری اثر نیز روز گذشته چهارم اسفندماه گشایش یافت و در آن آثاری دیده نشده از هنرمندان این گالری به نمایش درآمد.

در این نمایشگاه آثار عکس و نقاشی 9 هنرمند صاحب سبک گالری اثر شامل علیرضا آدم‌بکان، ایمان افسریان، مجتبی تاجیک، آزاده رزاق دوست، بابک روشنی‌نژاد، رضا عظیمیان، سمیرا علیخانزاده، محمد غزالی و رکسانا منوچهری روی دیوار رفته است که همه این آثار برای نخستین بار رونمایی می‌شود.

گالری اثر، سال گذشته نیز این ابتکار را انجام داده بود و با ارایه آثار هنرمندان خود در یک رویداد گروهی، سلیقه، زاویه نگاه و زیبایی‌شناسی بصری مورد توجه خود را پیش روی جامعه هنری قرار داد.

در این نمایشگاه، علیرضا آدم بکان با اثری از مجموعه «هفتاد و دو تن»، ایمان افسریان از مجموعه «فضاهای خالی»، مجتبی تاجیک از مجموعه «جعبه‌ها»، آزاده رزاق دوست از مجموعه «در جستجوی زمان از دست رفته»، بابک روشنی‌نژاد از مجموعه «تریلوژی»، رضا عظیمیان از مجموعه «دانلود‌ها»، سمیرا علیخانزاده از مجموعه «100 سالگی»، محمد غزالی از مجموعه «یه چیزی می‌خوام، آرومم کنه» و رکسانا منوچهری از مجموعه «سایه بازی» حضور یافته‌اند.

این درحالی است که علیخان‌زاده، رزاق دوست و غزالی با ارایه اثری از مجموعه تازه‌شان در این رویداد حاضر خواهند شد.

این هنرمندان در چند سال اخیر به همت گالری اثر در رویدادهای بین المللی نظیر آرت فرهای مهم منطقه و... حضور داشته‌اند و هر یک با سبک و جهان بینی خاص خود، شعاعی از هنر معاصر ایران را بازتاب می‌دهند.

نمایشگاه تا 23 اسفند ماه 91 روزهای یکشنبه تا پنجشنبه 11 تا 20 و جمعه‌ها 16 تا 20 ادامه دارد. گالری اثر روزهای شنبه تعطیل است.

گالری اثر در خیابان ایرانشهر، روبروی خانه هنرمندان، خیابان بارفروشان، پلاک 16 واقع است.

گالری دریابیگی

نمایشگاه عکس عطا محمدی با عنوان «دافعه» روز گذشته در گالری دریابیگی گشایش یافت. محمدی در این نمایشکاه فوتو مونتاژهای مفهومی و کانسپت را به صورت تک رنگ ارایه کرده است.

عکاس در تصاویر ساده و مینیمال با ترکیب و مونتاژ ابزار و عناصری که روزمره با کاربرد و تعریف مشخص از آن استفاده می‌کنیم سعی در ارایه مفهوم جدیدی دارد.

عطا محمدی، متولد 1368 و دانش‌آموخته کار‌شناسی طراحی گرافیک است.

این نمایشگاه تا سه‌شنبه 8 اسفند از ساعت 16 تا 19 ادامه دارد.

گالری دریا بیگی در شهرک غرب، فاز 3، خیابان حسن سیف،کوچه دوم، پلاک 6 واقع است.

گالری راه ابریشم

نمایشگاه انفرادی عکس حامد یغمائیان با عنوان «پرواز» در گالری راه ابریشم برپاست.

در این نمایشگاه 33 عکس در اندازه‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود که به گفته‌ یغمائیان با الهام از شعری با عنوان «ترانه  هم‌سفران» عکاسی شده است.

حامد یغمائیان متولد 1360 در سمنان و دانش‌آموخته‌ مقطع کارشناسی ارشد عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی از آثارش برپا کرده است.

این نمایشگاه تا دوشنبه 21 اسفندماه جاری در گالری راه ابریشم، به نشانی خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، نبش فروشگاه شهروند، شماره 103 برپاست.

گالری اکو

شادی داوری و نسیم رضوانی نمایشگاهی دو نفره از آثارشان را سوم اسفند در گالری اکو برپا کردند.

این نمایشگاه دربرگیرنده 40 تابلو نقاشی این دو بانوی هنرمند نقاش است.

نسیم داوری در این نمایشگاه، آثاری مدرن با تلفیق رنگ‌ها و فرم‌ها به شیوه‌ اکرلیک روی بوم ارائه کرده که «جادوی رنگ‌ها» عنوان مجموعه آثار او در این نمایشگاه است.

داوری در کارنامه‌اش برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی انفرادی در نگارخانه اویسی، دریا بیگی، گالری آشیان نقش مهر و گلستان را دارد و در دوره‌های مختلفی از اکسپو هنر شیراز و نمایشگاه 100 اثر در گالری گلستان شرکت کرده است.

اما نقاشی‌های شادی داوری بخش دیگری از این نمایشگاه است. آثار او فیگوراتیو‌هایی با تلفیق هنر سنتی و مدرن با ترکیب بندی هندسی است و داستانی را روایت می‌کنند.

تلفیقی از موتیف‌های ایرانی در کنار فرم‌های مدرن که بیشتر نقاشی‌هایش نیز موضوع دارند. عنوان مجموعه‌ آثار او در این نمایشگاه «نجوا» است.

زهرا (شادی) داوری عراقی زاده هنرمند نقاش، طراح و تصویرساز است که تا کنون گالری های سیحون، شهرزاد، ممیز، همچنین تالار آبی کاخ نیاوران، خانه کاریکاتور، فرهنگسرای نیاوران، موزه هنرهای معاصر و... میزبان آثارش بوده‌اند.

نقاشی‌های آبستره این دو بانوی هنرمند از سوم تا دهم اسفندماه جاری به جز روزهای شنبه از ساعت 10 تا 20 در نگارخانه اکو واقع در خیابان موحد دانش، کوچه ناز، شماره 10 دایر است.

خانه هنرمندان ایران

گالری‌های خانه هنرمندان ایران نیز از فردا یکشنبه ششم اسفندماه پذیرای آثار شرکت کننده در دهمین جشن تصویر سال است.

یک سانس ویژه نیز برای نمایش عکس‌هایی که امکان چاپ آنها به دلیل محدودیت فضای نمایشگاهی وجود نداشت اختصاص پیدا کرده است که در کنار  500 تابلوی عکس،‌ گرافیک و کاریکاتور به نمایش گذاشته می‌شود.

فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه نقاشی‌های «سید ابراهیم مصطفوی» با عنوان «ماهی‌ها» نیز دیروز جمعه چهارم اسفندماه در «سرای هنر» فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.

نمایشگاه نقاشی سید ابراهیم مصطفوی تا 20 اسفند ماه در سرای هنر فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 14 تا 21 از این آثار در سرای هنر واقع در انتهای خیابان پاسداران، رو به روی پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران دیدن کنند.

گالری لاله

گالری لاله این روزها نمایشگاهی از آثار هنرمندان معاصر برپا کرده است و آثار این نمایشگاه را به مبلغ 200 تا 500 هزار تومان عرضه کرده است.

این نمایشگاه که به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برپا شده است، تا 17 اسفند ماه همه روزه از ساعت 16 تا 21 در نگارخانه لاله واقع در ضلع شمالی بوستان لاله دایر است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها