رئیس پلیس راهور خبر داد:

بکارگیری 500 هزار نیرو در طرح نوروزی

رییس پلیس راهور ناجا خبر داد:

اجرای طرح نوروزی 92 از 23 اسفند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اجرای طرح نوروزی 92 از 23 اسفند ماه امسال با حضور نیم میلیون نفر خبر داد و گفت: همچنین 20 هزار تیم پلیس اعم از گشت خودرویی، موتوری، پیاده و نیز 30 فروند بالگرد در این طرح آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.
کد خبر: ۵۴۳۵۱۵
اجرای طرح نوروزی 92 از 23 اسفند

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مومنی در سی و ششمین جلسه کمیته عملیات و اجرایی مقررات طرح نوروز 92 با اشاره به اینکه موضوع ترافیک، ایمنی و انضباط، موضوعی تک مولفه ای و تک سازمانی نیست، گفت: هر موفقیت و یا عدم موفقیتی در زمینه کاهش سوانح رانندگی به تمامی دستگاه ها بر می گردد.

وی افزود: طرح نوروزی 92 همزمان در سراسر کشور از 24 اسفند آغاز شده و تا 17 فروردین 92 ادامه دارد، همچنین مانور سراسری این طرح، 23 اسفند ماه با حضور دستگاه های دخیل در امر ترافیک به اجرا در می آید.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به افزایش ظرفیت و توان دستگاه ها در طرح نوروزی 92، تصریح کرد: حدود نیم میلیون نفر در این طرح سازماندهی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به افزایش 10 درصدی سفرها در بهمن ماه، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود نوروز 92 شاهد افزایش سفرهای برون شهری باشیم.

وی از حضور 20هزار تیم پلیس اعم از گشت خودرویی، موتوری، پیاده و نیز 30 فروند بالگرد در طرح نوروزی 92 خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در نوروز سال گذشته شاهد کاهش 14 درصدی تلفات سوانح رانندگی بودیم، تلاش داریم با افزایش ظرفیت ها، امکانات و نیروها، تلفات و سوانح رانندگی همچنان رو به کاهش باشد.

سردار مومنی به تجهیز جاده هراز به سیستم هوشمند در سال جاری اشاره کرد و اذعان داشت: تلاش می کنیم جاده های کندوان و چالوس نیز تا پایان امسال به این سیستم مجهز شوند.

وی با تاکید بر اینکه نقاط حادثه خیز باید با اصلاح هندسی رفع شوند، تصریح کرد: کلیه نقاط حادثه خیز باید با استفاده از تابلوها و علائم هشدار دهنده آشکارسازی شود.

این مقام ارشد پلیس راهور با بیان اینکه در کاهش سوانح رانندگی، وزارت آموزش و پرورش، امداد خودروها، شهرداری ها، رسانه ها و دیگر دستگاه های دخیل در امر ترافیک نقش بسزایی داشتند، اظهارداشت: با افتخار می گوییم میانگین تلفات کشور ما از رتبه های اول به رتبه های میانگین جهانی رسیده و این پیشرفت به نحوی است که میانگین رتبه کشور ما از آمار کشور های آسیایی نیز پائین تر آمده است.

سردار مومنی با بیان اینکه در دنیا به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه ، 7.5 نفر در دنیا کشته می شوند، گفت: امسال تلفات ما در ایران به 8.1 رسیده و امیدواریم این میانگین به هفت برسد.

وی از نمایندگان دستگاه های دخیل در امر ترافیک خواست قبل از اجرای طرح نوروزی 92 استعداد نیروهای بکارگیری شده خود را اعم از نفر و تجهیزات به پلیس اعلام کنند.

این مقام ارشد پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به نقش موثر فرهنگ یاران ترافیک و همیاران پلیس در کاهش سوانح اشاره کرد و افزود: حضور هر همیار به منزله حضور پلیس و می توان گفت فرمان این همیاران از فرمان مامور پلیس نافذتر است.

وی از به صدا در آمدن زنگ همیاران پلیس در روز 21 اسفند ماه سال جاری خبر داد.

سردار مومنی با اشاره به افزایش سفر از طریق ناوگان حمل و نقل مسافربری، بر صلاحیت رانندگان این ناوگان از نظر روحی و روانی و نیز کنترل و نظارت بر فعالیت آنها در طرح نوروزی 92 تاکید کرد.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، در طرح نوروزی 92 نیروهای امدادی و پلیسی باید به فاصله 10 تا 15 کیلومتر در جاده های کشور مستقر شوند.

وی درخصوص سفرهای راهیان نور با تاکید بر اعمال منع تردد شبانه این خودروها در طول سفر، افزود: دستگاه های مسئول در این امر ملزم هستند از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و رانندگانی که تائیدیه سلامت ندارند به طور جد خودداری کنند.

رییس پلیس راهور ناجا همچنین از مسوولان وزارت راه خواست تا با توجه به شروع سفرهای نوروزی هموطنان، از 23 اسفندماه از ساخت و ساز جاده ای خودداری کنند مگر جاده هایی که ضرورت تعمیرات در آنها احساس می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها