رئیس پلیس راهور خبر داد:

بکارگیری 500 هزار نیرو در طرح نوروزی

رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه در نوروز مردم حداقل یکبار به سفر می روند،گفت: 500 هزار نفر از راهداران، امدادگران و ماموران پلیس در طرح نوروزی بکار گرفته می شوند که امیدواریم بتوانیم میزان تلفات را کاهش دهیم.
کد خبر: ۵۴۴۰۱۷
بکارگیری 500 هزار نیرو در طرح نوروزی

سردار اسکندر مومنی روز یکشنبه در دومین کنگره و جشنواره ملی فوریت‌های پزشکی اظهار داشت: موضوع ترافیک تک مولفه ای و تک بخشی نیست و اگر قرار باشد در حوزه ترافیک و ایمنی  اتفاقی رخ دهد همه دستگاهها باید وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: 10 مولفه اساسی از جمله قانون روزآمد، ایمنی وسایل حمل و نقل عمومی،سرعت در امداد و نجات،اجرای موثر قانون، صنعت بیمه،خروج خودروهای فرسوده، ارتقای ترافیک، مدیریت تقاضای سفر، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را از عوامل موثر در ایجاد انضباط اجتماعی و ایمنی ترافیک هستند.

به گفته رئیس پلیس راهور، در ابتدای دهه 80 سالانه 20 هزار نفر با وجود چهار میلیون خودرو در کشور کشته می شدند که این میزان در سال 85 به 28 هزار نفر افزایش پیدا کرد. البته در سال 90 با وجود چهار برابرشدن خودروها تلفات به 20 هزار نفر کاهش پیدا کرد.

مومنی با اشاره به اینکه در رانندگی امکان بروز خطا وجود دارد و ما باید آن را به حداقل برسانیم، تاکید کرد: نمی توان خطای انسانی را به صفر رساند اما باید تلاش کنیم صدمات در حوادث کاهش یابد.

وی تاکید کرد: اگر قرار بود همان روند سال 85 طی شود باید امسال 50 هزار نفر جان خود را از دست می دادند اما با تلاش و همکاری جمعی توانستیم تلفات را کاهش دهیم.

49 درصد تلفات حین انتقال و در بیمارستان

رئیس پلیس راهور با اشاره به آخرین آمارهای مرگ و میر ناشی از تصادفات که از سوی سازمان پزشکی قانونی اعلام شد، افزود: نیمی از مصدومان حوادث ترافیکی جان خود را در صحنه تصادف از دست می‌دهند و 49 درصد نیز در حین انتقال یا در بیمارستان فوت می کنند. براساس میانگین جهانی میزان مرگ بعد از صحنه 15 تا 20 درصد است که باید تلاش کنیم امار کشور کاهش یابد.

لزوم استفاده از امدادهوایی

مومنی با اعلام اینکه در حال حاضر 2053 کیلومتر آزادراه،11 هزار و 600 کیلومتر بزرگراه،220 کیلومتر راه اصلی،هزار کیلومتر راه فرعی در کشور داریم افزود: اکنون راههای کشور به سرعت در حال توسعه هستند و تنها 12 هزار و 643 کیلومتر راه روستایی داریم.بیش از 54 درصد راههای کشور فرعی است در حالیکه حضور پلیس و نیروهای امدادی در این راهها کمتر است. باید بتوانیم با توسعه امداد و نجات به ویژه امداد هوایی میزان تلفات راههای فرعی را کاهش دهیم.

بکارگیری 500 هزار نیرو در طرح نوروزی

رئیس پلیس راهور با اعلام اینکه در نوروز مردم حداقل یکبار به سفر می روند،گفت: پانصدهزار نفر از راهداران،امدادگران و ماموران پلیس در طرح نوروزی بکار گرفته می شوند که امیدواریم بتوانیم میزان تلفات را کاهش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها