مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از برگزاری کنگره شهدای کارگر و انجام فعالیت‌های دیگری جهت زنده نگاه داشتن نام شهیدان در عرصه کار و تولید خبر داد.
کد خبر: ۵۴۲۷۳۳
کنگره شهدای کارگر استان اصفهان برگزار می‌شود

غلامعلی قادری افزود: کارگران در طول انقلاب نقش برجسته‌ای داشتند و در به ثمر رسیدن جمهوری اسلامی ایران به آرمان‌های خود از بدو شروع انقلاب تا به امروز، سخت‌ترین و شکننده‌ترین تحریم‌های دشمنان را با کار و تلاش خود خنثی کرده‌اند.

وی گفت: براساس آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر سازمان‌های مرتبط استان اصفهان، حدود یک چهارم کل شهیدان استان اصفهان شهید دانش‌آموز هستند. بعد از طیف شهدای دانش‌آموزی، بیشترین شهیدان را کارگران به خود اختصاص دادند. همچنین مجموعه شهدای کارگر استان اصفهان با شهدای کارگر 20 استان برابری می‌کند.

وی همچنین اظهار کرد: قرار شده که یادواره‌های شهدای تمام کارخانجات استان اصفهان تجمیع شودو به همین منظور دبیرخانه دائمی کنگره شهدای کارگر راه‌اندازی شد.یک سایت فرهنگی با قالب معرفی شهدای کارگر استان اصفهان نیز راه‌اندازی کرده‌ایم.کار انتشار چندین کتاب را هم شروع کرده‌ایم که البته تعدادی از آن‌ها چاپ شده‌اند. برای مثال، کتاب "شهدای برخوار" در این کنگره رونمایی می‌شود. همچنین کتاب دیگری با نام "طوبای توکل" آماده چاپ است.

قادری با بیان اینکه در این کنگره از تندیس دو دست رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: قصد داریم مقابل ایستگاه مترو خیابان کارگر این تندیس را نصب کنیم. همچنین ایستگاه مترو روبروی باشگاه کارگران را با نام "ایستگاه شهدای کارگر" نامگذاری و ثبت می‌کنیم.

قادری هم‌چنین از چاپ یک ویژه‌نامه 16 صفحه‌ای از زندگی شهدای کارگر و افتخارات آنها خبر داد و افزود: در این ویژه‌نامه تصاویر و خاطراتی از حضور شهدای کارگر در جبهه‌ها به چاپ می‌رسد و نسخه‌هایی از این ویژه‌نامه در اختیار افرادی که در کنگره شرکت می‌کنند، قرار داده خواهد شد.

وی از تمامی مسئولان حوزه‌های مختلف درخواست کرد تا برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره، همکاری لازم را داشته باشند و توضیح داد: خوشبختانه سازمان‌های مختلف پس از اطلاع از برگزاری این کنگره همکاری لازم را داشته‌اند اما می‌خواهیم این مساعدت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

کنگره شهدای کارگر استان اصفهان فردا پنجشنبه سوم اسفندماه از ساعت 13:30 در سالن نیلفروش‌زاده دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها