آمادگی بنیاد شهید برای برگزاری کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که کلیه آثار شهدا در سطح این استان جمع‌آوری شده، گفت: بنیاد شهید برای برگزاری کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل دارد.
کد خبر: ۵۴۱۴۹۶
آمادگی بنیاد شهید برای برگزاری کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد

رمضان قرقانی از آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری اجلاسیه شهدای این استان خبر داد، اظهار کرد: واحد بنیاد حفظ آثار سپاه برنامه‌ای به همین منظور در دستور کار دارند که نوبت این استان برای برگزاری اجلاسیه به سال 92 واگذار شده است.

معاون پژوهشی و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد پیش نیاز این اجلاسیه را احداث پارک موزه دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر این اجلاسیه هر نهاد وظیفه خاصی را بر عهده دارد که جمع‌آوری آثار شهدا جانبازان و ایثارگران به این نهاد محول شده است.

کهگیلویه و بویراحمد 1800 شهید تقدیم اسلام کرده است

قرقانی در ادامه خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد هزار و 800 شهید تقدیم اسلام کرده که مسئولان امر کلیه اسناد، دست نوشته‌ها و وصیت نامه‌های شهدا در اختیار خانواده‌ها قرار داشته جمع‌آوری و به صورت  کتابچه در دو جلد از سوی مرکز اسناد ایثارگران کشور چاپ و تدوین و توزیع شده است.

وی به دیگر برنامه‌های صورت گرفته در این واحد اشاره کرد و ابراز داشت: با مشارکت نهادها و ارگان‌ها به منظور فرهنگ شهادت در قالب شعر و نثر تدوین و چاپ شده و تاکنون 45 هزار سند از آثار و دست نوشته‌های شهدا جمع‌آوری شده است.

حمایت از 20 پایان‌نامه با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

این مسئول اذعان کرد: وسایل و ابزار فرهنگی به جامانده از قبیل لباس، دفترچه و پلاک شهدا جمع‌آوری و مقرر گردیده در قالب موزه در پارک موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود همچنین گزیده وصیت‌نامه شهدا در قالب برنامه تبلیغاتی از طریق مانیتورهای نصب شده در سطح شهر و اماکن عمومی را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هر ساله این نهاد از پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و به بالا در قالب ایثار و شهادت نیاز سنجی و به صورت کاربردی از طریق استان‌ها به بنیاد مرکز اعلام می‌شود.

قرقانی در ادامه تصریح کرد: در فراخوان مصوب شده در قالب طرح‌های پژوهشی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این خصوص استفاده می‌شود که تاکنون از 20 پایان‌نامه و طرح پژوهشی در سطح استان اجرا و مورد حمایت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پراکنده شدن عطر شهادت در جامعه حسینیه شهدا در منازل این به خون غلطیدگان راه‌اندازی شده و در این مراکز مراسمات مذهبی، کلاس‌های قرآن، احکام و ...برگزار می‌شود.

وی دیگر برنامه‌های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد را ایجاد و راه‌اندازی مراکز فرهنگی و هنری در کنار گلزار شهدای مراکز شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: این مراکز در  مناسبت‌های مختلف ملی برنامه‌های مختلف مذهبی اجرا می‌کنند.

قرقانی آمادگی کامل بنیاد شهید به منظور برگزاری کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرد و گفت: کلیه آثار شهدا در سطح استان جمع‌آوری شده و این نهاد آمادگی کامل برای برگزاری اجلاسیه شهدای این استان را دارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها