جشنواره بین‌المللی کتاب مقاومت فراخوان شرکت در دومین دوره خود در پاییز سال آینده را منتشر کرد.
کد خبر: ۵۴۲۴۸۰
فراخون دومین جشنواره کتاب مقاومت

دومین جشنواره بین‌المللی کتاب مقاومت فراخوان دریافت آثار برای شرکت در این دوره از این جشنواره که با همکاری موسسه انتشاراتی روایت فتح و بنیاد فرهنگی روایت در پاییز سال آینده برگزار می‌شود، را منتشر کرد.

بر اساس این فراخوان، داوران جشنواره با هدف ارتقای فرهنگ زبان و ادبیات مقاومت و پایداری، شناسایی و معرفی آثار ارزشمند مکتوب در این حوزه و تقدیر از پژوهشگران این عرصه، آثار منتشر شده در سال‌های 90 و 91 را در هفت بخش داوری خواهند کرد.

این کتاب‌ها همگی باید برای نخستین بار در این بازه زمانی منتشر شده باشند.

هیات داوران این جشنواره با توجه به مفاهیمی چون خاستگاه و بنیان‌های مقاومت در فرهنگ اسلامی و ایرانی، جلوه‌های مقاومت در تاریخ معاصر ایران و جهان، بیداری اسلامی، مقاومت آگاهانه در برابر استعمار و استبداد در جهان اسلام، پایداری در برابر سلطه صهیونیزم، تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع آگاهانه در برابر تهدیدات و نیز آینده پژوهی ادبیات مقاومت به داوری آثار می‌پردازد.

این دوره از جایزه ادبی یاد شده در بخش‌های ادبیات مستند، شعر، ادبیات داستانی، هنر، نقد و پژوهش ادبی، جنگ نرم و کودک و نوجوان به دریافت آثار خواهد پرداخت.

ناشران و پدیدآورندگان اثر می‌توانند برای شرکت در این جشنواره، سه نسخه از اثر خود را تا پایان خرداد سال آینده به دبیرخانه این دوره از جشنواره به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان حافظ شمالی، روبروی پارک بهجت‌آباد، بن‌بست وحدت، بنیاد روایت، طبقه سوم ارسال کنند.

مراسم پایانی این دوره در مهرماه سال 92 برگزار خواهد شد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها