فصل جدید توانمندی ایران در چانه‌زنی با زیاده‌خواهی آمریکا

پیروزی دیپلماتیک

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره گفت: ایران باید بداند زمان یک راه‌حل دیپلماتیک فرارسیده است.
کد خبر: ۵۴۰۵۵۲
زمان راه‌حل دیپلماتیک با ایران است

به گزارش«استار نیوز»، «باراک اوباما» در چهارمین سخنرانی سالانه وضعیت کشور که شب گذشته در مقابل نمایندگان کنگره صورت گرفت در خصوص طیف گسترده‌ای از مسائل سخنرانی کرد که از آن می‌توان به بحث، القاعده، زرادخانه‌های هسته‌ای، تغییرات اقلیمی، ایران، افغانستان، حملات سایبری و غیره اشاره کرد.

وی گفت: امشب من می‌توانم اعلام کنم که در سال آینده میلادی، حدود 34 هزار نظامی آمریکایی از افغانستان به آمریکا بازمی‌گردند. این کاهش نیرو ادامه خواهد داشت و در پایان سال آینده میلادی، جنگ ما در افغانستان به پایان می‌رسد. بعد از سال 2014، تعهد آمریکا برای یک افغانستان یکپارچه و متحد، ادامه دارد اما ماهیت تعهد ما تغییر می‌کند.

اوباما در ارتباط با مبارزه با گروه القاعده تصریح کرد: امروز، سازمانی که در 11 سپتامبر 2001 به ما حمله کرد، یک سایه‌ای از چهره سابق خود دارد. گروههای مختلف وابسته به القاعده و گروههای افراطی به وجود آمده‌اند، از شبه جزیره عربی گرفته تا آفریقا. تهدیدی که این گروهها به همراه دارند، در حال نمو است اما برای مقابله با این تهدید ما نیازی نداریم دهها هزار پسر و دختر خود را به خارج از آمریکا بفرستیم یا اینکه کشورهای دیگر را اشغال کنیم.

 رئیس‌جمهوری آمریکا در بخشی از سخنان خود درباره ایران گفت: رهبران ایران باید این مسئله را به رسمیت بشناسند که هم‌اکنون زمان راه‌حل دیپلماتیک است ، در عین حال، ما با روسیه وارد تعامل می‌شویم تا تا زرادخانه‌های هسته‌ای بیشتری از خود را کاهش دهیم و به تلاش‌های جهانی خود ادامه می‌دهیم تا مواد هسته‌ای به دستان افراد نادرست نیافتد.

وی در ارتباط با سوریه نیز گفت: ما به فشارهای خود به رژیم سوریه ادامه می‌دهیم. ما در پی امنیت و یک صلح پایدار به طور محکم در کنار اسرائیل می‌ایستیم. اینها پیام‌هایی هستند که من زمانیکه ماه آینده به خاورمیانه سفر کنم، ابلاغ خواهم کرد.

اوباما همچنین از حقوق همجسنگرایان حمایت کرد و گفت ما تضمین می‌کنیم که رفتار یکسانی با تمامی نظامیان خود داشته باشیم و مزایای یکسانی را برای تمامی خانواده‌های آنها از جمله همجنسگرایان داشتیه باشیم.(فارس)

newsQrCode
برچسب ها: دیپلماتیک
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها