ارقام منتشر شده توسط کمیسیون اروپا، از هر پنج جوان اروپایی یک نفر بیکار است.در اسپانیا و یونان وضعیت وخیم تر بوده و از هر دو نفر، یک جوان بدون شغل اعلام شده است.
کد خبر: ۵۳۴۶۰۳
جوانان، قربانیان بحران اقتصادی اروپا

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، در مقابل رشد بیکاری و حاشیه نشین شدن جوانان در جامعه، اروپا ضعیف و سردرگم بنظر می رسد.

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه پیشنهادهای جدیدی را برای مبارزه علیه بیکاری به اعضایش ارائه کرد. یکی از آنها پویاتر کردن بازار کار در اروپاست.

لاسلو آندور، کمیسر اروپایی در امور اجتماعی و کار می گوید: “کارایی نخستین جستجوگر شغل اروپایی بیشتر خواهد شد. این موتور جستجو فرصتهای موجود یادگیری و کارآموزی را نیز برای جوانان نمایش خواهد داد. کمیسیون اروپا در نظر دارد امکانات بیشتری به جوانان اروپایی جهت کار و تحصیل در کشورهای دیگر اتحادیه ارائه دهد. این امر احتمال یافتن فرصت شغلی برای آنها را به حداکثر می رساند.”

نرخ بیکاری بین جوانان ۱۵ تا ۲۵ سال در پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و یونان از مرز ۳۵ درصد می گذرد. این رقم در یازده کشور اروپایی از جمله فرانسه دومین اقتصاد منطقه یورو بین ۲۵ تا ۳۵ درصد است.

نرخ بیکاری جوانان در هشت کشور بخصوص بریتانیا، فنلاند و سوئد بین ۱۵ تا ۲۵ درصد تخمین زده شده است.

در این میان، تنها چهار کشور از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا نرخ بیکاری جوانانشان پایین تر از رقم پانزده درصد قرار می گیرد. آلمان، اتریش، دانمارک و هلند از جمله این کشورها هستند.

برای مبارزه با آمار و ارقام غیر قابل تحمل بیکاری جوانان در اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا به ۲۷ کشور عضو، طرحی را تحت عنوان “تضمینی برای جوانان” پیشنهاد کرده است. هدف اصلی این طرح، ارائه و پیشنهاد کار و یا کارآموزی تا چهار ماه پس از اتمام تحصیلات جوانان زیر ۲۶ سال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها