کارشناسان ایمنی برای همه‌چیز و همه‌جا برنامه و هشدار و توصیه دارند. نصیحت‌هایی که می‌شود هیچ توجهی به آنها نکرد و خیلی راحت جان خود را به خطر انداخت و حادثه آفرید. بخشی از هشدارهای ایمنی مربوط به خوابیدن است.
کد خبر: ۵۲۹۲۷۶

اول از همه باید برای ارتقای خواب از وسایل گرما‌زای مداربسته مثل شوفاژ و فن استفاده کرد و اگر خانه‌تان این وسایل را ندارد و مجبور به استفاده از بخاری و وسایل حرارتی شعله باز هستید، همان توصیه‌های همیشگی لوله و دودکش و کلاهک را از یاد نبرید ضمن این‌که دور تا دور بخاری به اندازه دو متری نباید هیچ وسیله قابل اشتعالی قرار داد وگرنه خوابیدن همان و سوختن همان. به‌طور کلی تا جایی که می‌توانید وسایل قابل اشتعالی را که داخل اتاق خواب دارید به قسمت‌های دیگر خانه ببرید تا از احتمال وقوع حادثه کاسته شود.

اگر از تشک برقی استفاده می‌کنید، یادتان نرود فولاد هم ممکن است عیب کند چه برسد به سیم‌های برق؛ حتما سیم‌ها و المنت‌ها را مرتب بررسی کنید تا اتصالی رخ ندهد. چراغ‌خواب هم هرچه شاعرانه‌تر، بهتر. یعنی تا حد امکان از لامپ‌های با توان مصرفی پایین استفاده کنید تا خدای‌‌ناکرده آتش به پا نشود. توصیه‌های ایمنی دیگر کمی خرج دارد، البته هزینه‌اش از مرگ کمتر است. استفاده از سیستم اعلام حریق و وسایل آشکارساز گازهای سمی مهم‌ترین و اصولی‌ترین کار برای پیشگیری از هر نوع حادثه ناخواسته‌ای است؛ البته به شرط این‌که این تجهیزات استاندارد باشد و سر بزنگاه از کار نیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها