با صدیقه سالاریان، مادر شهید مصطفی احمدی روشن

وفادار به آرمان شهدا بود

خانواده شهید روشن در دیدار با اصحاب رسانه؛

مصطفی با عمل خودش لایق شهادت شد

رحیم احمدی روشن با بیان اینکه اصحاب رسانه در طول یک سال گذشته باعث رفع آلام ما شدند افزود: مصطفی با عمل خودش لایق شهادت شد.
کد خبر: ۵۲۷۷۲۹

همزمان با اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جمعی از اصحاب رسانه با حضور در منزل پدر شهید مصطفی احمدی روشن با وی و خانواده شهید دیدار گفت وگو کردند.

* اصحاب رسانه باعث رفع آلام ما شدند

در این دیدار صمیمی پدر شهید احمدی روشن در سخنانی با تشکر از اصحاب رسانه اظهار داشت: شما اصحاب رسانه باعث رفع آلام یک ساله ما شده‌اید و مقامتان کمتر از شهدا نیست ،همانطور که حضرت زینب(س) رسالت خون امام حسین (ع) را در کربلا بر عهده گرفت و دربرابر یزیدیان با تحکم و قدرت ایستادگی کرد.

وی یادآور شد: اگر شما اهالی رسانه نباشید ماهیت شهدای جنگ و علم به خصوص شهدای هسته‌ای نمایان نمی‌شد.

پدر شهید احمدی روشن افزود: متنعم ماندن شهدا در نزد خدا مستور مانده است و قابل مقایسه با نعمت‌های دنیوی نیست و خداوند برکت خاصی به خون شهدا می‌دهد که نمونه آن تغییر رشته دادن نزدیک به 5 هزار نفر از دانشجویان به رشته فیزیکی هسته‌ای است.

وی تصریح کرد: از هر قطره ریخته شده خون احمدی روشن هزاران هزار مصطفی به وجود آمده است و در هر کاری وجود او را احساس می‌کنیم.

وی ادامه داد: مصطفی هنگامی که بحث تعلیق غنی سازی مطرح بود و درهای سایتهای هسته‌ای بسته شد قصد کناره‌گیری از کارش را داشت و بسیار ناراحت بود اما با شروع مجدد سایت 12 شبانه‌روز با اشتیاق کار می‌کرد و موفق شدند به غنی‌سازی 20 درصد دست پیدا کنند که این متعلق به همه مردم دنیا است.

وی بیان داشت: مصطفی در نظر خودش لایق شهادت نبود بلکه با عمل خود لایق شهادت شد.

 احمدی روشن در پایان خاطرنشان کرد: فرزندم علاوه بر روحیه شاد، شجاع و پرکاری که داشت چهار ویژگی مهم نیز داشت که  عبارتند: 1_از احترام زیاد به پدر و مادر و خانواده که در مقابل ما هم برای او بسیار ارزش قائل بودیم و همیشه او را دعا می‌کردم که خداوند مقامی به او بدهد که دیگران نسبت به او غبطه بخورند. 2ـ سرباز خوبی برای مردم ایران اسلامی بود و دراین راه شبانه روز کار می‌کرد. 3ـ مریدی برای رهبری بود به طوری که مقام معظم رهبری بعداز شهادتش فرمودند او سه ماه انقلاب ما را بیمه کرد. 4ـ مصطفی بنده خوبی برای خدا بود و هرکاری که انجام می‌داد برای او بود.


وجود مصطفی حّلال همه مشکلات بود

فاطمه کاشانی همسر شهید «مصطفی احمدی روشن» گفت: با وجود مصطفی همه کارها حل شدنی بود.

در این دیدار فاطمه کاشانی همسر شهید مصطفی احمدی روشن در سخنانی اظهار داشت: همیشه از بنده سؤال می‌شود که چطور با این شرایط که مصطفی از اول هفته تا سه‌شنبه شب در سایت نطنز بود و آخر هفته نیز در جلسات شرکت می‌کرد را تحمل کردی. اما او بسیار با گذشت و صبور بود و به خانواده اهمیت خاصی می داد و در همان مدت کوتاهی که با ما بود سعی می کرد در خدمت خانواده باشد.

وی ادامه داد: او بسیار شوخ‌طبع بود و توکل زیادی به خدا داشت و هرکس درکنار او زندگی می‌کرد احساس اینکه کاری انجام نمی‌شود و مشکل حل‌نشدنی نیست، نداشت.

همسر شهید احمدی روشن تصریح کرد: در همان زمانی که در منزل بود توجه ویژه‌ای به خانواده داشت و همیشه می‌گفت اگر کارم پایان بپذیرد از سایت نطنز بیرون می‌آیم، اما اینطورنبود چون پروژه‌ها تمام‌شدنی نبود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دراواخر زندگی شهید احمدی روشن احساس می‌کردم تهدیدهایی صورت می‌گرفت که او از بیان آنها خودداری می‌کرد.


عاملی که مصطفی را به کمال رساند «هدف» او بود

صدیقه سالاریان با بیان اینکه مصطفی شهادت را به خاطر خودخواهی نمی‌خواست، افزود: آن چیزی که مصطفی را به کمال رساند هدفش بود.

مادر شهید احمدی روشن در سخنانی بیان داشت: بنده مطمئن هستم روح فرزندم همیشه حاضر است و از شما اهالی رسانه به خاطر ادای واقعی مطلب سپاسگزار بوده و معتقد هستم اگر شرایط برای شماها فراهم باشد از مصطفی بیشتر جهاد می‌کنید.

وی یادآور شد: بسیاری از چیزهایی که ما را خوشحال می‌کرد برای او بی مفهوم بود و هر وقت احساس خوشحالی می‌کرد نوحه‌ای از امام حسین می‌خواند و یکی از آرزوهای او رفتن به کربلا بود به این شرط که او را ببرند یعنی لیاقت آن را داشته باشد.

سالاریان به دفن فرزندش اشاره کرد و گفت: وقتی فرزندم را در امامزاده چیذر دفن کردند به خواب دوستش می‌آید و او به مصطفی می‌گوید این مریض‌های سرطانی را شفاعت کن و مصطفی آنها را شفاعت می‌کند.

وی افزود: او هیچ وقت دروغ نمی‌گفت و اظهار می‌داشت اگر نتوانم واقعیت را بگویم پاسخی نمی‌دهم. مصطفی از همان زمان که برای کنکور درس می‌خواند هدفش ورود به رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف بود که به هدفش رسید و پس از آن نیز 9 ماه در انتظار گزینش در سایت نطنز ماند که در همین مدت هم در وزارت دفاع کار می‌کرد.

مادر شهید احمدی روشن تصریح کرد: همسر مصطفی از رفتن او به سایت نطنز نگران بود اما بالاخره همگی قبول کردیم که مصطفی برود. او ساعت 4.5 صبح شنبه به سایت نطنز می‌رفت و سه‌شنبه برمی‌گشت و آخر هفته نیز در جلسه خصوصی شرکت می‌کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دریکی از یادداشت‌های فرزندم نوشته شده است که شهادت را به خاطر خودخواهی نمی‌خواهم.

و آن چیزی که مصطفی را «مصطفی» کرد و به کمال رساند هدفش بود و دلیل اصلی مصاحبه من با رسانه‌ها این است که مصطفی را درست معرفی کنید و بیان نمایید که فرزندم مراحل مختلف رسیدن به درجات بالا را پیمود و به شهادت رسید. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها