شایان روبو؛ ربات کوچک خانگی ایرانی

دستیـار کوچـک من

روبات ها در خدمت خانواده ها

جام جم آنلاین: با افزایش استفاده از روبات ها در مسائل صنعتی ، استفاده از آدم ماشینی ها در کارهای خانگی نیز در آمریکا رو به افزایش نهاده است.
کد خبر: ۵۰۵۴۳

یک بررسی جدید در آمریکا نشان می دهد به علت کاهش قیمت روبات ها استفاده از این دستگاه ها برای کارهای خانگی مانند زدن چمن ها و نظافت و جارو کردن خانه ها تا سال 2007 به هفت برابر مقدار کنونی خواهد رسید.

 robot1

به گزارش USA TODAY ، در پایان سال 2003 بیش از 607 هزار روبات در خانه ها به مردم کمک می کردند که دو سوم این تعداد در سال گذشته خریداری شده بودند.
بیشتر آنها - 570 هزار دستگاه - روبات های جارو برقی بودند.فروش روبات های چمن زنی به 37 هزار دستگاه رسید.
تا پایان سال 2007 به احتمال بسیار حدود 4.1 میلیون دستگاه روبات در خدمت خانه ها خواهند بود.
البته روبات های جاروزن همچنان رکورد دار خواهند بود اما فروش روبات های پنجره شوی و استخر پاک کن نیز افزایش خواهد یافت.

aibo

فروش روبات های به شکل حیوان مانند: روبات های آیبوی شرکت سونی که به شکل سگ است و کارهایی شبیه کارهای سگ ها را انجام می دهد نیز افزایش یافته است.
در حال حاضر 692 هزار روبات سرگرم کننده در سراسر جهان وجود دارد.
کالین آنجل رئیس شرکت ایروبوت در ماساچوست آمریکا که علاوه بر روبات های خانگی برای ارتش آمریکا نیز روبات می سازد ، می گوید: بزرگترین مانع ما تا کنون شک و تردید روبات ها می توانند کارهای واقعی انجام دهند و قیمت آنها نیز برای خریداران قابل تحمل و پذیرش است.
یان کارلسون ، مولف این تحقیق 414 صفحه ای گفت: کاهش یا تثبت قیمت روبات ها ، افزایش هزینه های کارگری و بهبود مداوم فناوری روبات ها از جمله دلایل اصلی سرمایه گذاری فراوان در صنعت روبات سازی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها