یک متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که طب سنتی برای زنان باردار باید‎ها و نباید‎هایی را برای داشتن فرزند سالم توصیه می‌کند، گفت: خوردن کندر تا ماه سوم بارداری بی‌خطر است، اما در ماه‌های بعد برای جنین مضر است.
کد خبر: ۵۰۰۵۹۸

دکتر روشنک قدس در گفت وگو با ایسنا، با بیان این‌که یبوست در دوران بارداری بسیار شایع است، افزود: با تنظیم مزاج استفاده از غذاهای مغذی مانند شوربای ساده شامل مرغ، ادویه گرم، سبزیجات و همچنین سوپ چرب توصیه می‌شود و پرهیز از پرخوری در پیشگیری از یبوست موثر است.

وی ادامه داد: بهتر است از ملین‌های گیاهی کم‌خطر مانند تمرهندی، گل قند، شیرخشت، ترنجبین همراه با گلاب استفاده و از حبوباتی مثل نخود، لوبیا و کنجد در دوران بارداری خودداری شود. همچنین بهتر است باردار، نان تهیه شده از گندم مرغوب و غذاهایی مانند سوپ و گوشت بره را جایگزین کند.

این متخصص طب سنتی مصرف کشمش، به، گلابی، سیب و انار را در دوران بارداری مفید دانست و تاکید کرد: راه رفتن در حد اعتدال و سبک در دوران بارداری توصیه می‌شود، اما زنان باردار باید در ماه‌های اول بارداری از بلندکردن شیء سنگین پرهیز کنند و مراقب ضربه‌های فیزیکی به شکم باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها