رئیس‌سازمان نوسازی مدارس از دولت و مجلس خواستار پیگیری این مساله شده است

جای خالی مدرسه در پروژه مسکن مهر

براساس قانون، انبوه‌سازان موظفند به ازای هر 200 واحد مسکونی یک واحد آموزشی تاسیس کنند تا ساکنان این واحدها برای تحصیل فرزندان خود با مشکل مواجه نشوند. اگرچه این قانون از سوی سازندگان واحدهای مسکونی خصوصی سال‌هاست رعایت نشده و بر‌این اساس بسیاری از شهرک‌های تازه‌تاسیس در حاشیه کلانشهرها فاقد مدرسه و دیگر امکانات رفاهی هستند، اما وقتی دولت به عنوان سازنده مسکن مهر نیز این قانون را نادیده انگارد، جای تامل دارد.
کد خبر: ۴۲۹۹۰۵

این موضوع را روز گذشته رئیس سازمان نوسازی مورد انتقاد قرار داد و درباره لزوم توجه و پیش‌بینی فضای آموزشی و پرورشی در پروژه‌های مسکن مهر، گفت: احداث مدرسه در درون پروژه‌های مسکن مهر باید در تصمیم کلان و در همکاری دولت و مجلس پیگیری شود.

مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرک‌های جدیدالتاسیس بویژه پروژه‌های مسکن مهر افزود: آموزش و پرورش به دنبال حل این مشکل است، چرا که پروژه‌های مسکن مهر در حالی با حجم وسیع احداث و به شهروندان تحویل داده می‌شود که هیچ نوع فضای آموزشی برای ساکنان آن در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان این‌که احداث مدرسه در درون پروژه‌های مسکن مهر باید در قالب یک تصمیم کلان و در تعامل دولت و مجلس پیگیری شود و به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: چنانچه برای شهرک‌های جدید‌التاسیس فضای آموزشی و مدرسه در نظر گرفته نشود بزودی با کمبود مدرسه در این مناطق و مشکلات آموزشی مواجه خواهیم شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در برخی مناطق شهرهای جدید از محل منابع استانی اقداماتی درباره احداث مدرسه در این شهرک‌ها صورت گرفته و توافق‌نامه‌ای نیز بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی به صورت مشارکتی برای ساخت فضاهای آموزشی در دست اجراست، اما این مساله باید در کلان کشور دیده شود.

رئیسی کمبود مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر را در استان تهران یک مشکل جدی عنوان کرد و با هشدار نسبت به کمبود مدرسه در شهرک‌های جدید، گفت: با توجه به حجم بالای احداث مسکن در پروژه‌های مهر و جای خالی مدرسه در آنها، حل این معضل پیش‌رو نیازمند تعامل جدی و سریع مجلس و دولت است و باید در مورد نبود فضای آموزشی که با غفلت مواجه شده، تدابیری اندیشیده شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس و توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: سازمان نوسازی به دنبال حل این مساله و ارائه راهکار برای احداث مدرسه در شهرک‌های جدیدالتاسیس بویژه شهرک‌هایی است که در قالب مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها