مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد؛

انتقام آتشین مرد از همسر سابقش

مردی که به قصد انتقام از همسایه خود نیمه‌شب محل سکونت آنها را به آتش کشیده بود، با پیگیری علمی و تخصصی پلیس آگاهی استان یزد دستگیر شد.
کد خبر: ۲۲۶۳۳۳
سرهنگ طالبی، سرپرست پلیس آگاهی استان یزد با اشاره به این حادثه به «جام‌جم» گفت: نیمه‌شب چند روز پیش اهالی یکی از محله‌های شهرستان یزد بامشاهده شعله‌های آتش و فریادهای کمک‌خواهی ساکنان یک منزل مسکونی سراسیمه از خانه‌های خود خارج شدند و به یاری حادثه‌دیدگان شتافتند.

به دنبال وقوع این حادثه، موضوع به ماموران آتش‌نشانی گزارش شد و دقایقی بعد با حضور ماموران امدادی این آتش‌سوزی مهار شد و ماموران انتظامی تحقیق در این زمینه را آغاز کردند.

آتش‌سوزی عمدی

سرهنگ طالبی افزود: با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی یزد قرار گرفت و با اعزام یک تیم تخصصی از کارآگاهان و بررسی محل حادثه، این آتش‌سوزی عمدی تشخیص داده شد.

سرپرست پلیس آگاهی یزد افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که فردی با حضور در بام خانه و شکستن شیشه، با استفاده از بنزین هنگامی که ساکنان خانه در خواب بوده‌اند، محل را به آتش کشیده است.

با جمع‌بندی اطلاعات و تحقیقات میدانی، ماموران متوجه شدند در نزدیکی محل حادثه یک جایگاه عرضه بنزین وجود دارد؛ لذا ماموران با حضور در این محل و تحقیق از کارگران متوجه شدند یکی از اهالی محل نیمه‌شب سراسیمه به پمپ بنزین آمده و با خرید مقداری بنزین در یک گالن بسرعت محل را ترک کرده است.

دستگیری و اعتراف

طالبی اضافه کرد: با به دست آمدن این اطلاعات و گزارش موضوع به مقام قضایی، دستور بازداشت فرد مظنون به هویت قاسم صادر شد و ماموران با دستگیری این متهم، تحقیق از وی را آغاز کردند.

متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی ابتدا منکر آتش زدن منزل همسایه خود شد، اما در ادامه و پس از مشاهده دلایل و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی زبان به اعتراف گشود و راز انتقام آتشین خود را فاش کرد. متهم در تحقیقات گفت: چندی پیش هنگام برگزاری یک مراسم جشن با همسایه خود درگیر شدم و این درگیری موجب شد تا تصمیم به انتقام بگیرم.

متهم اضافه کرد: با گذشت چند ماه از این ماجرا مدام در انتظار یک فرصت بودم تا این‌که تصمیم گرفتم خانه را به آتش بکشم و نیمه‌شب پس از تهیه بنزین از طریق بام خانه محل سکونت خود وارد بام همسایه شدم و سپس با اطمینان از این‌که همه آنها در خواب هستند با ریختن بنزین خانه را به آتش کشیدم و متواری شدم.

سرهنگ طالبی افزود: با ثبت اعترافات متهم و تشریح جزئیات مربوط به این اقدام مجرمانه که می‌رفت یک حادثه دلخراش را رقم بزند، متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد تا پرونده وی پس از پایان تحقیقات به دادگاه ارسال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها