الگونگاری برای یک خبر از پیش محکوم شده!

نحوه انعکاس خبرهای مربوط به پرونده گوشتهای آلوده را ما هم مورد تحقیق و تفحص قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که برادران زحمتکش صدا و سیما در مورد پخش خبر گوشتهای مذکور که از قرار مسموع هیچ هم آلوده نبوده اند و فقط مقادیری گندیده و فاسد بوده اند ، خیلی هم بی تقصیر نیستند و یک طورهایی امنیت غذایی ابنای وطن را به مخاطره افکنده اند.
کد خبر: ۲۱۱۰۴
فی الواقع از پریشب تا حالا که به این موضوع گیر داده و بینی و بین الله به صورت بی طرفانه و فراجناحی در حول و حوش آن به غور و کنکاش پرداخته ایم ، به این نتیجه رسیده ایم که اگر ما به جای برادران زحمتکش مذکور بودیم و از یک چنین خبری مطلع می شدیم ، به جای پخش فیلم و خبر از گوشتهای فاسد و زابراه کردن بینندگان عزیز، ابتدا دندان روی جگر می گذاشتیم و فرجه ای می دادیم که ملت شریف ته گوشتها را بالا آورده و آثار جرم را از هضم رابع هم بگذرانند و بعد روی خبر عوارض مصرف گوشتهای گندیده که هم خبر جاندارتری است و هم قابلیت مانور بیشتری دارد، طبق الگوی زیر کار می کردیم .
الگوی اول : پس از مصرف گوشتهای فاسد
یک منبع آگاه از شیوع یک نوع بیماری مرموز مربوط به جهاز هاضمه در میان هموطنان خبر داد و افزود ، به احتمال قریب به یقین علت این بیماری مصرف بی حساب و کتاب مواد پروتئینی و بویژه ماهی و بوقلمون در میان اقشار کم درآمد است .
الگوی دوم : خبر تکمیلی برای خبر اول
یک مقام مطلع وعده داد که در آینده نزدیک به منظور تامین سلامت جهازهاضمه هموطنان ، بهای انواع گوشت تا سقف 80درصد افزایش خواهد یافت .
الگوی سوم : خبرسازی برای جریان محاکمه متهمان پرونده گوشتهای فاسد
امروز در سالن اجتماعات مجتمع قضایی فلان ، از خدمات جمعی از واردکنندگان گوشت که طی چندین و چند سال گذشته با فداکاری و صرف هزینه های کلان به جای گوشت گاو و گوسفند، گوشت کبک و تیهو و بره آهو میان مصرف کنندگان توزیع می کردند، تجلیل و قدردانی به عمل آمد. در این مراسم واردکنندگان به نشانه حق شناسی و خاکساری و شکسته نفسی در برابر تجلیل کنندگان ، لباس زندان بر تن کرده بودند و یکصدا فریاد می زدند چون ما برای ملت کم کار کرده ایم ، جایمان زندان است . خوب ، ملاحظه می فرمایید که اگر برادران واحد خبر صدا و سیما کمی ماآل اندیش تشریف داشتند و به جای پخش فیلم و خبر از جریان کشف گوشتهای آلوده و محاکمه متهمان طبق الگویی که دادیم 4کلمه خبر جنجالی نه راست و نه دروغ سرهم کرده و پخش می نمودند، امروزه روز امنیت غذایی مردم به مخاطره نمی افتاد و یک عده واردکننده زحمتکش هم از کار و زندگی نمی افتادند.

بهروز انتظامی ثابت
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها