استقلال و پرسپولیس هر دو برای برد به میدان می‌روند

بازگشت روی دور تند

بلوای آسیا و دربی فعلا تمام شد. اماخیال هیچکسی راحت نیست، حتی برای پرسپولیس که هم در آسیا هم در دربی و هم در هفته پیش از آن بردهای شیرینی به دست آورده است.
کد خبر: ۱۴۷۵۶۶۸
نویسنده هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش
 
استقلال اما حسابی زخم خورده. شکست در دربی و شکست در لیگ نخبگان آسیا بحران‌های تیم را به جایی رساند که راهی جز خروج برای جواد نکونام نگذاشت. آبی‌ها حال خوبی ندارند اما قرمزها حسابی سرحال و قبراق هستند و می‌خواهند به همان دور تند خود ادامه بدهند، چیزی که استقلال در آرزوی بازگشت به آن است. به هرحال مسیر سخت و هیجان‌انگیز دو تیم در لیگ‌برتر امروز هم ادامه پیدا می‌کند. یکی مهمان است و یکی مثلا میزبان. پرسپولیس که بردن را وظیفه خودش می‌داند امروز هم برای برد به میدان می‌رود، درست مثل همیشه. استقلال اما هر چه زور دارد باید بزند تا بلکه با یک برد بحران‌ها را تا حدودی کنترل کند، بحران شکست در دربی، بحران شکست در آسیا و بحرانی از جنس نکونام. اما این تیم یک شوک هم دارد، شوکی که می‌تواند از جنس مثبت باشد؛ شوکی به نام سهراب بختیاری‌زاده. او امروز می‌تواند نخستین برد خود را در استقلال دشت کند؟
 
جنگ بِبَرها با متوسط‎ها
چادرملو  در ورزش ایران کم‌کم نام آشنا شد. اکنون ردپای چادرملو را در همه جای جامعه ورزش می‌توان دید، چه در بدمینتون و بسکتبال و چه در والیبال و فوتبال، در همه رده‌های زنان و مردان هم فعالیت دارد. حالا چادرملو برای نخستین بار در تاریخ لیگ‌برتر مقابل تیم چهارم جدول یعنی پرسپولیس قرار می‌گیرد. پرسپولیس با این‌که مثلا میزبان است اما ابدا کار ساده‌ای ندارد و قرار است مقابل تیمی به شدت با انگیزه به میدان برود که آرزوهای بلندبالایی در لیگ کنونی دارد. تیم اردکانی در رده هفتم است و می‌خواهد حداقل جزو متوسط‌های رو به بالای این فصل باشد و اصلا نتایج خیلی بهتری هم به دست آورد. شاید واقعا این توان و امکان را داشته باشد. پرسپولیس هم که همین‌طور تخته گاز جلو می‌رود و به کسی رحم نمی‌کند. تقابل یک تیم ظاهرا متوسط با تیمی که در چند وقت اخیرروی دور برد و توفیق بوده چه خواهد شد؟ پرسپولیس قابل پیش‌بینی می‌رسد و می‌توان حالا دیگر نتایج این تیم را پیش‌بینی کرد اما چادرملو قرار است این معادلات را به‌هم بزند و درس بزرگی به سرخ‌ها بدهد؟ به هر حال تقابل گایدو با سعید اخباری سرمربی ۳۸ ساله چادرملو بسیار جذاب و دیدنی است.
رتبه پرسپولیس در جدول: ۴
رتبه چادرملو در جدول: ۷
نکته یک: در شش هفته اخیر لیگ‌برتر چادرملو هرگز تساوی بدون گل نداشته است.
نکته دو: محمد خدابنده‌لو که مصدوم شده بود به بازی با چادرملو می‌رسد و در ترکیب پرسپولیس قرار خواهد گرفت.
نکته سه: امید عالیشاه به دلیل مصدومیت در دیدار با چادرملو غایب است.
 
فرار از بحران با یک پیروزی احتمالی
شاید برای دیدار هوادار و استقلال بلافاصله یاد آن توفان ۶ بر یک آبی‌ها مقابل هوادار در دو فصل پیش بیفتید. همین الان هم هوادار اوضاعش بسیار بد است. از همین هفته‌های نخست فانوس در دست گرفته و به جایی در قعر جدول چسبیده است. استقلال و هوادار نکات جالب فراوانی دارند.
 نخست این‌که سرمربی هوادار یک استقلالی سابق است، به نام سیدمهدی رحمتی. در این سو استقلال یک شوک بزرگ دریافت کرده است. جواد نکونام بالاخره رفت و جایش سهراب بختیاری‌زاده با پسوند «موقت» آمد. 
حالا استقلالی‌ها منتظر استقلالی از جنس سهراب هستند. آبی‌ها دو شکست تلخ و متوالی در دربی و آسیا داشتند و حال و روزشان بسیار بد است. حالا برد مقابل هوادار حیاتی به نظر می‌رسد. 
به هرحال هر دو تیم استقلال و هوادار تا اینجای لیگ خیلی سخت امتیاز گرفته‌اند، اولی از پنج بازی، پنج امتیاز و دومی از شش بازی، سه امتیاز. تقابل تیم‌هایی که سخت امتیاز بگیرند جنبه‌های فراوانی دارد. می‌تواند یک تساوی کسل‌کننده باشد. 
باور کنید با این کیفیت از بازی‌های قبلی استقلال بعید نیست. اما در نقطه مقابل و متضاد می‌تواند حسابی پرگل و جذاب باشد. تقابل سهراب بختیاری‌زاده با سیدمهدی رحمتی بسیار دیدنی خواهد بود به شرط آن‌که کلیشه‌های مرسوم را پشت سر بگذارند.
رتبه استقلال در جدول: ۱۱
رتبه هوادار در جدول: ۱۶
نکته یک: سهراب بختیاری‌زاده به خوبی می‌داند در همین مسابقه اول اگر مقابل قعرنشین برد نگیرد، چقدر تحت فشار قرار خواهد گرفت.
نکته دو: این هفتمین تقابل استقلال و هوادار است و تمام دیدارهای قبلی به سود استقلال به پایان رسیده است.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بازی امروز استقلال و هوادار، حضور سیدمهدی رحمتی روی نیمکت تیم هوادار است. آمار و ارقام می‌گوید دروازه‌بان و کاپیتان سابق استقلال اصلا عملکرد خوبی به عنوان سرمربی مقابل تیم دوران بازی‌اش ندارد. امروز هفتمین حضور رحمتی به عنوان سرمربی مقابل استقلال است و در شش تقابل اخیر، چهار شکست داشته با دو تساوی؛ آماری که او از خودش به جا گذاشته با تیم‌های شهر خودرو، آلومینیوم و نساجی بوده که مقابل استقلال بازی کرده‌اند. 

پرسپولیس امروز در حالی مقابل تیم چادرملو اردکان قرار می‌گیرد که آمار درخشانی مقابل تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ‌برتر دارد. این مصاف سی و یکمین بازی قرمزهای تهرانی مقابل یک تیم تازه صعود کرده است. تا اینجا آمار پرسپولیس برابر تیم‌های تازه‌وارد به این ترتیب بوده است: ۱۵ برد، ۱۳ مساوی و ۲ باخت. آنها فقط دو بار به این تیم‌ها باخته‌اند: مقابل استیل‌آذین در لیگ نهم و برابر آلومینیوم در لیگ بیستم و هر دو هم با نتیجه  ۲ بر یک. 

سپاهان برد می‌خواهد
امروز یک مدعی دیگر لیگ‌برتر به عنوان مهمان به میدان می‌رود. تقابل استقلال خوزستان رده نهمی با سپاهان رده سومی از ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد. سپاهان برای برد در این دیدار بسیار انگیزه دارد زیرا می‌تواند به صدرنشینی این تیم منجر شود و البته این اتفاق به نتایج سایر دیدارها هم بستگی دارد. 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها