دکتر دبیری نماد اخلاق و صداقت

یک فعال سیاسی اجتماعی در یادداشتی به عنوان《دکتر دبیری نماد اخلاق و صداقت》نوشت : فضای سیاست این روز‌ها را که رصد و بررسی می‌کنیم می‌بینیم که بازار شایعات، قول‌های نامعتبر، ادعا‌های پر طمطراق، بی‌اخلاقی‌های عدیده، فریب‌های زیرکانه و... به جهت تصاحب جایگاهای اداری داغ است و هر کدام از افرادی که بدنبال پست و جایگاه مدیریت هستند تا می‌تواند ادعا‌های شاخ دار و قول و قرار‌های عجیب و غریب می‌دهد.
کد خبر: ۱۴۷۵۶۳۰
نویسنده بهروز فروغی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: فضای سیاست این روز‌ها آکنده از بی‌اخلاقی و رذایل منحوس بشری است که نه با تواصی سفارش شده در دین خدا سازگاری دارد و نه با ارزش‌های اصیل مورد پذیرش انسان‌ها. فضای سیاسی این روز‌ها یادآور کتاب شهریار ماکیاولی است و این حمله ماکیاول که می‌گفت هدف وسیله را توجیه می‌کند را به اذهان متبادر می‌کند. در صورتی که ما در دین و کتاب خدا به تکرار علیه این سخن آیه و حدیث متواتر داریم. «فَبَشِّرْ عِبَادِ، الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» برای عبور از این بحران‌های اقتصادی، سیاسی، اداری، قضایی و اخلاقی، ما به سیاستمدارانی نیاز داریم که به برخی سنجه‌ها و ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی مجهز باشند که این سنجه‌ها بتوانند در هرم قدرت که بسیار وسوسه‌انگیز و فساد خیز است آن‌ها را از معصیت، فساد‌های مالی و اداری مصون نگه دارد. از سنجه‌های شخصیتی و اخلاقی که در این فضای پلشت می‌تواند مدیران و افرادی که بدنبال جایگاه مدیرت هستند را از بی‌اخلاقی‌ها مصون نگه دارد، پادکستی، خدامحوری، دین مداری، صداقت و راستگویی، حب اهل بیت عصمت و طهارت، خلق نیکو، صدق کلام و گفتار، سخت کوشی، ضدیت با مشی قوم گرایی، ضدیت با حب دنیا و... است. اگر بدور از حب و بغض‌های مصطلح در فضای سیاست این روز‌ها بخواهیم بر پایه اخلاق و انسانیت داوری کنیم نیک می‌بینیم که یکی از انسانهایی که متخلق و مسلح به این خصیصه‌ها و ویژگی‌های انسانی و اخلاقی است دکتر شهرام دبیری معاون پارلمانی ریس جمهور است.

دکتر دبیری انسان پاک و صادقی که هرگز از سیاست برای خود و خانواده‌اش کیسه ندوخت و هرگز قدرت را نردبانی برای به دست آوردن ثروت‌های بادآورده، شهرت‌های کاذب و قدرت‌های رذیله نکرد. مرد پاکباز و صادقی که در صدق گفتار و کردار از نوادر روزگاران است و آن زمانی که عافیت طلبان فریبکار در ناز و نعمت بادآورده متنعم بودند، ‌وی همراه با دکتر پزشکیان ریس جمهور صادق و مردمی وقت لباس رزم پوشید و به رزمندگان دفاع مقدس پیوست. و یکی از کارهای مهم و ماندگار ایشان ساخت بیمارستانی در تبریز که تنها بخاطر رفاه حال شهروندان ساخته شد و زمانی که تنها برای خدمت به مردم  بعنوان کاندیدای شورای شهر حضور پیدا کرد که با مشی خود و صدق کلامش مورد وثوق خیل عظیمی از مردم تبریز قرار گرفت و موفق به کسب ارای بالای مردم‌تبریز شد و می‌توانست هر سمتی را که دلش می‌خواست با نمایندگان وقت از قبیل دکتر پزشکیان تصاحب کند، به ندای مردم دیارش لبیک گفت و برای نوکری و پیگیری مطالبات مردم در دور دوم موفق شد و به شورای عالی رهسپار شد و هیچ گاه بدنبال پست و مدیریت نبود تا اینکه بدون از هیچ گونه رایزنی دکتر پزشکیان رئیس جمهور وقت با توجه به شناختی که از مرد باصداقت داشت جایگاه معاون پارلمان ریس جمهور را به ایشان پیشنهاد می دهد.

مردی که کلام و رفتارش عین مشی اسلام اصیل است و همیشه این مهم را سرلوحه کار خویش قرار داده است. براستی بدور از حب و بغض‌های شخصی، قبیله‌ای و جناحی که بخواهیم نقد و بررسی کنیم نیک می‌بینیم که از لحاظ اخلاقی، مالی، اداری و شخصیتی حتی یک نقطه خاکستری هم در زندگی این مرد اخلاق مدار وجود ندارد.

ملت شریف ایران

آگاه باشید که تمام مشکلات این روز‌های ما و سرزمین مستعدمان ما حصل اشتباه در انتخاب‌ مدیران نا کارامد و معامله گراست ، که تنها با انتخاب مدیرانی اصلح که متخلق و آراسته به صفات پاک انسانی و‌ ایمانی است کشور ما را از پلیدی و بی‌اخلاقی نجات بدهید  تا از قِبَل حضور افراد اخلاق مداری همچون دکتر دبیری نور‌امید و‌ایمان را به خاک غبار گرفته دیارمان تابانده و ریس جمهور محترم انسان‌های پاک و بی‌آلایش و کاربلد، وطن مستعد خویش را به حق خویش که همانا توسعه پایدار است رهنمون کند.

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خوشنود باشی و ما رستگار

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها