خاطرات کاغذی

سلطان جنگل

ماجرای یک شیر انسان‌نما که پادشاهی بدخلق، خودخواه و نفرت‌انگیز بود و با سلطنتی نامحبوب، حکومت می‌کرد. دائما با وضع قوانینی مضحک به رعایای خود ظلم می‌کرد، غافل از این‌که چقدر مورد نفرت حیوانات جنگل است.
کد خبر: ۱۴۷۵۰۱۷
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

شیر عاقل بود، چون خدمتکاران اصلی او یعنی کفتار صدراعظم و دستیارش طوطی و همچنین گوریل، مدام نسبت به او تملق می‌گفتند. برادر دوقلویی هم داشت که ویژگی‌های اخلاقی و رفتارش کاملا متفاوت از او بود.

در بخشی از داستان که شیر سلطان با نیرنگ صدراعظم به دام انسان‌ها افتاد، دوستان امین سلطان برای این‌که دشمن متوجه جای خالی سلطان‌شان نشود برادر او را بر تخت نشاندند.

برادر دوقلو که در زندگی رفتار و منشی عادلانه و حق‌جو داشت از این شباهت استفاده کرده و تمام قوانین ناعادلانه و مضحک برادرش را لغو کرد و این‌گونه رضایت ساکنان جنگل را به‌دست آورد، اما از سیاست و رهبری ارتش در برابر دشمن چیزی نمی‌دانست، به همین دلیل هنگام حمله دشمن، سربازان دچار آشفتگی شدند، اما شهروندان برای جبران محبت او به مبارزه پیوستند و....

«سلطان جنگل» (با عنوان انگلیسی: The Jungle King) محصول ۱۹۹۴ آمریکا براساس فیلمنامه‌ای مشترک از دایان پالوما اسکنازی و جک اولسکر که به کارگردانی اسکنازی در استودیوی فیلمسازی Golden Books و Golden Films ساخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها