خاطرات کاغذی

آکاردئون و شهر ماهی

در اوایل دهه ۱۹۰۰ که کسب درآمد متوسط برای مردم ژاپن مشکل بود، دختر نوجوانی به نام فومیکو با والدینش امرار معاش خود را از دستفروشی دارو به‌دست‌می‌آوردند.
کد خبر: ۱۴۷۲۶۰۲
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

 پدر فومیکو با خانواده‌اش از شهری به شهر دیگر می‌رفت و درحالی‌که آکاردئون می‌زد و شعر می‌خواند از مردم دعوت به خرید می‌کرد. روزی آن‌ها وارد یکی از شهر‌های ساحلی ژاپن شدند، پدر فروش خیلی خوبی داشت، آن‌قدر که باعث شد در همین شهر بمانند، خصوصا که فومیکو هم باید در مدرسه‌ای ثبت‌نام می‌شد. با وجود این‌که در مدرسه بچه‌ها شغل پدر فومیکو را مسخره می‌کردند، ولی او که رویای نویسنده‌شدن داشت، بی‌توجه به این موضوع فقط به درس‌خواندن فکر می‌کرد و حضورش در مدرسه را غنیمت می‌شمرد. روز‌ها گذشت، درحالی‌که مردم دوره‌گرد داروفروش را شناخته و خریدار پروپاقرص محصولاتش بودند، یک روز پلیس به جرم این‌که پدر فومیکو دارو‌های تقلبی به مردم فروخته، او را دستگیر کرد و....

این کارتون تک‌قسمتی با خاطره‌گویی‌های فومیکو در سنین بزرگسالی آغاز می‌شد.

«آکاردئون و شهر ماهی» با عنوان انگلیسی The Accordion and the Fish Town محصول ۱۹۸۶ ژاپن بود که به کارگردانی تایو کیتاهارا در شرکت انیمیشن‌سازی نیپون تولید شد. این کارتون برگرفته از ادبیات کلاسیک ژاپنی «روز‌های سرگردان/ بزرگ‌شدن» از نویسنده ژاپنی هایاشی فومی کو است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها