خاطرات کاغذی

سرزمین عجایب

زندگی دو خواهر با رفتار و کرداری متفاوت از هم، یکی مهربان و کمک حال مادر و دیگری حسود، خودخواه و بی‌تفاوت به مشکلات خانواده.
کد خبر: ۱۴۷۱۷۸۳
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

جالب این‌که حتی سعی می‌کرد پیش چشم مادر، کدبانوگری و خانه‌داری خواهر کوچکتر را به اسم خودش تمام کند. روزی خواهر کوچکتر که برای آوردن آب سر چاه رفته بود، به داخل چاه سقوط کرد و وارد دنیایی دیگر شد. دخترک که قلب مهربانی داشت، حضورش در آنجا مسبب اتفاقات خوبی شد. مثلا به درخت پربار سیب کمک کرد میوه‌های رسیده‌اش از شاخه جدا شوند. بعد وارد خانه پیرزنی شد و به پخت نان و غذای‌های خوشمزه برای او و حیواناتش مشغول شد و... در پایان هم با هدایایی شگفت‌انگیز به خانه بازگشت. وقتی خواهر بزرگتر، خواهرش را با لباس‌های زیبا دید به طمع این‌که به او هم هدایایی داده شود، وارد چاه شد، اما چون قلب مهربانی نداشت نسبت به سنگینی شاخه‌های درخت سیب و همچنین درخواست پیرزن بی‌تفاوت رفتار کرد و در نتیجه هدیه‌ای به او داده نشد و ... سرزمین عجایب یک فیلم کوتاه عروسکی با اقتباس از داستان‌های افسانه‌ای برادران گریم بود.

سرزمین عجایب (با عنوان انگلیسی: Mysterious Night) به معنای شب مرموز محصول سال ۱۹۷۳ کشور ژاپن به تهیه‌کنندگی ماتسوه جیمبو و کارگردانی یاسوکری ایچیکاوا.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها