رقابت لایک‌ها در المپیک!

براساس داده‌های آنلاین، المپیک۲۰۲۴ یکی از مهم‌ترین رخدادهای اجتماعی سال‌های اخیر بوده که بار دیگر حضور گسترده کاربران فارسی‌زبان را در بسترهای مختلف آنلاین به ثبت رساند. رکورد نزدیک به ۷۰۰هزار محتوای نشری و بازنشری در چهار بستر تلگرام، توییتر، ایتا و اینستاگرام به‌عنوان اصلی‌ترین محل فعالیت کاربران فارسی‌زبان، به‌خوبی این ادعا را ثابت می‌کند که المپیک سبب نوعی برانگیختگی اجتماعی در فضای مجازی در مدت ۱۷ روز برگزاری آن شده است.
کد خبر: ۱۴۷۰۷۵۶
 
رقابت لایک‌ها در المپیک!
رصد و پایش داده‌های مرتبط با المپیک در چهار بستر یادشده در مدت ۱۷روز برگزاری، یعنی از ۵ تا ۲۱مرداد داده‌های قابل توجهی را پیش روی ما می‌گذارد. مقایسه چهار بستر اجتماعی پرطرفدار یا جریان‌ساز برای فارسی‌زبانان یعنی تلگرام، توییتر، ایتا و اینستاگرام و بررسی محتوای مربوط به المپیک ۲۰۲۴ در بازه ۵ تا ۲۱ مرداد نشان می‌دهد تلگرام و ایتا در صدر این رسانه‌ها قرار دارند. منظور از تلگرام و ایتا به‌طور ویژه، کانال‌های تلگرامی و کانال‌های ایتایی را شامل می‌شود و منظور، گروه‌ها یا چت‌های این بسترها نیست. ماهیت خبری تلگرام و ایتا به جای طرح و بسط نظرات کاربران در این بسترها باعث شده بیشترین تولید محتوا در بیشتر موضوع‌ها از جمله المپیک به این دو بستر خبری مربوط باشد. توییتر فارسی رتبه سوم تولید محتوا را با حدود ۸۷ هزار توییت و ریتوییت به خود اختصاص داده که مضامین مختلفی را درباره المپیک از کاربران متنوع و به نسبت متکثری شامل شده است. نرخ مشارکت در توییتر در این موضوع ۲.۳محاسبه‌ شده که از نسبت تعداد توییت‌ها به تعداد کاربران به ‌دست می‌آید و به‌نوعی عمومیت این موضوع در توییتر را نشان می‌دهد. توییتربا وجود این‌که ازنظر تعداداعضای فارسی‌زبان قابل مقایسه با اینستاگرام نیست اما در بسیاری از زمان‌ها و رخدادها، جریان‌ساز بوده و جرقه تولید محتوا و مطالب فراگیر رادردیگر بسترها ازجمله تلگرام واینستاگرام زده است. بیش از ۸۷هزارمحتوای توییتری شامل توییت، ریتوییت، کوت وریپلای مرتبط با المپیک ۲۰۲۴در بازه زمانی ۱۷روزه برگزاری این رویداد منتشر شده است.این محتواها ازسوی حدود ۳۶هزارکاربرمنحصربه‌فرد منتشرشده که نرخ مشارکت ۲.۳رابرای این موضوع در این بازه زمانی مشخص می‌کند. این نرخ مشارکت بیانگر عمومی‌بودن این موج درمیان کاربران توییتر است ونشان می‌دهد نسبت محتوا به کاربران، عدد به‌نسبت کوچکی است که به تنوع اکانت‌های توییتری اشاره دارد.مجموع این توییت‌ها بیش از ۳.۵میلیون لایک گرفتند که به‌طور میانگین می‌توان هر توییت را دارای ۴۲ لایک تخمین زد. پرلایک‌ترین توییت این رویداد ۲۳هزارلایک گرفته و ۶۵۸هزاربار دیده‌ شده است.
 
رقابت لایک‌ها در المپیک!
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها