مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:

ممنوعیت ورود بدون مجوز دام به مراتع

مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نسبت به احتمال وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع هشدار داد و گفت: شهروندان از روشن کردن آتش در جنگل‌های این استان خودداری کنند.
کد خبر: ۱۴۷۰۲۸۱

مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کنند

به گزارش جام جم آنلاین،محمودقلی‌زاده با اشاره به افزایش دمای هوا و استمرار آن در روز‌های آینده اظهار کرد: با توجه به احتمال وقوع آتش‌سوزی در برخی از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان همه نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی برای مهار حریق احتمالی به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.
وی با بیان اینکه مسافران و گردشگران از روشن کردن آتش در دامنه و حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند، افزود: برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در این عرصه‌ها در ابعاد مختلف اقدامات لازم صورت گرفته، اما همکاری مسافران، گردشگران و مردم در این حوزه بسیار موثر است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با انتقاد از رهاسازی مواد شیشه‌ای نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی در داخل جنگل‌ها و مراتع توسط مسافران و گردشگران افزود: این اشیا همانند عدسی ذره‌بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک کف جنگل‌ها و مراتع شده و کانون‌های آتش را در مناطق ایجاد می‌کند که ضروری است شهروندان از رهاسازی آنها در مراتع و جنگل خودداری کنند.
قلی‌زاده از دوستداران طبیعت و گردشگران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و آتش‌سوزی جنگل و مرتع ماموران حفاظت منابع طبیعی استان را از طریق شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ در جریان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها