لذت فوتبال

جو وحشتناک ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز،تنور رقابت‌های این فصل لیگ برتر را زودترازآنچه انتظار می‌رفت داغ کرد. حضور نزدیک به ۹۰هزارتماشاگر که بیش ازظرفیت ورزشگاه بود،آن هم در هفته دوم، اتفاق بی‌سابقه‌ای بود که حتی برای دو تیم پرطرفدار پایتخت هم نظیرش را شاهد نبودیم.
کد خبر: ۱۴۷۰۱۴۶
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش
 
ازدحام جمعیت به گونه ای بود که ناظر بازی، داوود رفعتی را مجاب کرد بازی با دقایقی تاخیر شروع شود. در واقع قرار بود برای این بازی فقط ۴۹ هزار بلت فروخته شود، اما نزدیک به دوبرابر از ظرفیت پیش بینی شده، تماشاگر در ورزشگاه حضور پیدا کرد تا تبریزی‌ها روز باشکوهی را برای لیگ برتر فوتبال ایران رقم بزنند. بازی روز پنجشنبه، بی‌شک پرتماشاگرترین فوتبالی بود که در فصل جدید در کل دنیا شاهدش بودیم. پرشورها تنور رقابت‌های لیگ برتر را خیلی زود داغ کردند.

گاریدو راضی، اسکوچیچ ناراضی
گاریدو خیلی زود نشان داد بازی با کلمات را خوب بلد است. سرمربی پرسپولیس با ابراز رضایت از تساوی تیمش مقابل تراکتور، عنوان کرد تیمش برای برد به زمین رفته بود! اما روند بازی چیزی دیگری را نشان می‌داد. در واقع اگر واکنش‌های خیره‌کننده گوندوز نبود، همان‌طور که علیرضا بیرانوند گفته بود، تراکتور می‌توانست با اختلاف ۳ یا ۴ گل برنده بازی شود. نارضایتی اسکوچیچ هم از همین بود که تیمش از موقعیت‌های بوجود آمده، خوب استفاده نکرد. آنها مقابل تیم ۱۰ نفره پرسپولیس بازی برده را با تساوی عوض کردند تا روز باشکوه تبریز، پایان خوشی برای هواداران این تیم نداشته باشد. با این حال نمایش تراکتور نشان داد، این تیم را بیش از هر زمان دیگر باید مدعی قهرمانی قلمداد کرد. ادعایی که درباره پرسپولیس هنوز زود است که به زبان بیاید. گاریدو کارش را با دو تساوی آغاز کرده و در هر دو بازی هم از باخت فرار کرده است. سرمربی اسپانیایی پرسپولیس قطعا می‌داند برای تزریق شخصیت برنده بودن به تیمش زمان زیادی ندارد.
 
اتاق VAR عجیب 
بازی پنجشنبه شب در ورزشگاه یادگار امام تبریز سومین بازی لیگ برتری بود که با کمک داور ویدئویی قضاوت می‌شد. یکی از نکات عجیب در مورد VAR این بازی، اتاقی بود که برای کمک داوران ویدئویی در نظر گرفته شده بود. در حالی که اتاق VAR در تمام ورزشگاه‌های دنیا، یک جای ثابت و مشخص دارد اما در ورزشگاه یادگار به دلیل فراهم نشدن سریع تجهیزات، یک کانکس را به این موضوع اختصاص داده بودند. نکته عجیب‌تر در مورد محل استقرار این کانکس بود که دقیقا زیر سکوهای طرفداران تراکتور قرار داشت. این در حالی که اتاق VAR معمولا باید دور از هیاهوی ورزشگاه و تماشاگران آن باشد. بنا به گفته مسئولان وزارت ورزش استان آذربایجان شرقی، اتاق در نظر گرفته شده برای VAR باید به فیبرنوری تجهیز شود اما چون این تجهیزات به بازی تراکتور و پرسپولیس نرسید، در عوض تجهیزات مربوط به VAR در این مسابقه در کانکس قرار گرفت. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها