هشدار افسران صهیونیست درباره سناریویی در جبهه شمالی:

احتمال حمله زمینی حزب‌ الله لبنان به شهرک‌ها

افزایش اختلافات در میان صهیونیست‌ها؛

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ما در حالت آماده‌باش هستیم

اختلافات بین نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به شدت بالا گرفته است؛ به نحوی که وزیر جنگ این رژیم، سخنان نخست وزیر درباره پیروزی مطلق را یاوه‌گویی دانست و گفت که اسرائیل عامل اصلی عدم توافق در غزه است.
اختلافات بین نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به شدت بالا گرفته است؛ به نحوی که وزیر جنگ این رژیم، سخنان نخست وزیر درباره پیروزی مطلق را یاوه‌گویی دانست و گفت که اسرائیل عامل اصلی عدم توافق در غزه است.
کد خبر: ۱۴۶۸۵۹۷

به گزارش جام جم آنلاین، پس از اینکه ارتش رژیم صهیونیستی نتوانست به اهداف ادعایی خود در غزه دست پیدا کند و از ترس حملات انتقامجویانه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله به شدت وحشت زده شده، مسئولان این رژیم به جان هم افتاده‌اند.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل، در جریان سخنرانی در نشست کمیسیون خارجی و امنیتی وابسته به پارلمان این رژیم که امروز در دفترش برگزار شد،  تأکید کرد که این رژیم عامل اصلی عدم حصول توافق آتش‌بس در غزه و در نتیجه تبادل اسراست؛ لذا «اسرائیل دو راه بیشتر ندارد: یا سازش یا تنش».وی با بیان اینکه «موضع من و سرویس های امنیتی حرکت به سمت توافق است که شامل بازپسگیری گروگانها و دور کردن نیروهای رضوان [وابسته به حزب الله] از مرزهاست»، گفت: اگر ما به مدت دو ماه از محور فیلادلفیا نیروهای خود را خارج کنیم، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد».

وزیر جنگ اسرائیل ادامه داد: «وظیفه ما این است که شرایط را برای بازگرداندن ربوده‌شدگان (اسرای اسرائیلی) فراهم کنیم؛ یا از طریق فشار نظامی یا توافقی که حتی چند مرحله‌ای باشد».گالانت درباره تهدیدهای ایران و حزب الله لبنان برای خونخواهی شهیدان اسماعیل هنیه و فراد شکر هم مدعی شد: «ما در روزهای اخیر، پدافند خود را تقویت کرده‌ایم. من صدای طبلها [ی جنگ] را می‌شنوم. آنچه درباره پیروزی مطلق [توسط نتانیاهو] گفته می‌شود، یاوه‌گویی است». 

وی با اذعان به اینکه مسئولان صهیونیست «در اتاقهای بسته، این شجاعت را از خود نشان نمی‌دهند»، تصریح کرد: «ما از روزهای گذشته، ما در حالت آماده‌باش هستیم. تهدیدهای تهران و بیروت هم می‌تواند عملی شود. من با وزرای دفاع سایر کشورها از جمله لوید آستین [وزیر دفاع آمریکا] در تماس هستم».

زمزمه‌های برکناری وزیر جنگ اسرائیل به گوش می‌رسد

دفتر نتانیاهو هم با انتشار بیانیه‌ای، به اظهارات گالانت واکنش نشان داد و گفت: زمانی که گالانت این روایت ضد اسرائیلی را نقل می‌کند، قطعا به احتمال حصول توافق آزادی گروگانها خدشه وارد می‌کند. بهتر است وی به [یحیی] السنوار] حمله کند که حاضر نیست هیأتی عازم مذاکرات کند».جنبش حماس شب گذشته تأکید کرد که برگزاری مذاکرات جدید، صرفا باعث افزایش جنایات رژیم صهیونیستی خواهد شد و واسطه‌ها ابتدا باید توافقات قبلی را اجرایی کنند، نه اینکه صرفا وارد مذاکرات شویم.

دفتر نتانیاهو مدعی شد: «اسرائیل فقط یک گزینه دارد و آن هم، پیروزی مطلق است؛ پیروزی که به معنای نابودی توانمندیهای نظامی حماس و آزادی گروگانهای ماست. این پیروزی محقق خواهد شد و این دستورالعملها برای همه الزامی است، از جمله گالانت».برخی منابع اسرائیلی هم گفتند که نتانیاهو قصد دارد گالانت را برکنار کند، ولی شبکه 14 این رژیم مدعی شد که چنین اخباری صحت ندارد./فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها