الحاق تجهیزات جدید به نیروی پدافند هوایی ارتش

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تجهیزات بسیار زیادی آماده پیوستن به سازمان رزم نیروی پدافند هوایی است.
کد خبر: ۱۴۶۷۸۴۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر علیرضا الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به مأموریت‌های این نیرو اظهار داشت: مأموریت نیروی پدافند هوایی ارتش با حوزه‌های کشف و شناسایی اهداف هوایی آغاز می‌شود؛ سپس این اهداف طبقه‌بندی و دسته‌بندی می‌شوند و به نوعی در حوزه تجزیه و تجلیل، پردازش و حوزه فرماندهی و کنترل کارها ادامه می‌یابد و در صورت لزوم اگر نیاز به اقدام تاکتیکی، مقابله و برخورد قاطع باشد به مرحله رهگیری، درگیری و انهدام می‌رود.

امیر الهامی با بیان اینکه این چهار گام در مأموریت و فرآیند عملیاتی پدافند هوایی در همه جا یکسان است، ادامه داد: طبیعتاً تمام تمرکز خود را برای به روز رسانی تجهیزات در این چهار حوزه قرار می‌دهیم.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: امروزه لحظه به لحظه برای تجهیزات راداری فعال و تجهیزاتی که در فرکانس‌های مختلف سیگنال منتشر می‌کنند و به صورت مستمر در حال به روز رسانی هستند در فعالیت هستیم و برای کشف رادارگریزها و ریزپرنده‌ها با سرعت‌های متفاوت در ماورای افق، بردهای طولانی و طیف‌های مختلف تلاش می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه پردازش، مدیریت صحنه رزم، شناسایی و فرماندهی و کنترل از سال‌ها پیش توانمندی خود برای ایجاد یک نرم افزار مبتنی بر دانش ایرانی تحت عنوان سامانه پیامبر اعظم (ص) را ثابت کردیم و اکنون نیز سامانه فرماندهی و کنترل پیامبر اعظم (ص) به‌روزترین، گسترده‌ترین و پویاترین شبکه فرماندهی و کنترل در کل کشور است.

امیر سرتیپ الهامی تأکید کرد: سامانه فرماندهی و کنترل جزو مواردی است که قطعاً باید ارتقا یابد؛ چرا که یکی از عوامل برترساز صحنه رزم است و به ویژه در جنگ‌های اخیر برای جهانیان اثبات شده که این سامانه یکی از ابزارهای اصلی برترساز است.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش اضافه کرد: موضوع ارتقا سامانه فرماندهی و کنترل پیامبر اعظم (ص) نیز در دستور کار است و به زودی خبرهای خوبی در این حوزه به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

وی با اشاره به حوزه رهگیری و درگیری عنوان کرد: تولید تجهیزات زمین‌پایه و سامانه‌های موشکی به‌روز با برد بیشتر برای کشف و مقابله با اهداف و تهدیدات روز را در دستور کار داریم.

امیر الهامی درباره مقابله پدافند هوایی با اهداف مهاجم در قالب هواپایه گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش با توجه به نیاز پاسخگویی به تهدیدات روز، خود را به‌روزرسانی و آماده می‌کند و در حوزه‌های پهپاد، رادار، سامانه جمع‌آوری اطلاعات، رله ارتباطی و فرماندهی و کنترل، و اختلال الکترونیک بر توان خود می‌افزاید.

وی بیان کرد: تمامی حوزه‌های اشاره شده و حوزه‌های پهپادی در دستور کار است و دستاوردهای جدید پدافندی در زمان مناسب به استحضار ملت عزیز ایران خواهد رسید.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تجهیزات بسیار زیادی آماده پیوستن به سازمان رزم نیروی پدافند هوایی است و ممکن است برای ایام هفته پدافند هوایی مراسم الحاق در تجهیزات جدیدی داشته باشیم.

امیر الهامی خاطرنشان کرد: ما صد درصد خودکفا بوده و وابسته به تجهیزات خارجی نیستیم و امنیت مرزهایی هوایی ما وابسته به خارج از کشور نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها