ترور شهید اسماعیل هنیه، شتاب‌دهنده افول صهیونیست‌ها

چند ساعت بعد از مراسم با شکوه تحلیف رئیس‌جمهور جدید کشورمان که باحضور نمایندگان تعداد زیادی از کشورهای جهان برگزار شد و جلوه‌ای از اتحاد، وفاق ملی و احترام کشورها به جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران در دنیا بود، صهیونیست‌ها در اقدامی تروریستی و مغایر با تمام قوانین و عرف‌های بین‌المللی، مجاهد بزرگ دکتر اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی حماس را که مهمان ویژه ایرانی‌ها بود، به شهادت رساندند.
کد خبر: ۱۴۶۷۴۰۶
نویسنده سید مرتضی کاظمی دینان - کارشناس مسائل بین‌الملل
 
اگرچه رژیم صهیونیستی، رسما مسئولیت این اقدام غیرانسانی را برعهده نگرفت، اما بلافاصله پس از این واقعه، بازوهای رسانه‌ای و سایبری این رژیم تلاش کردند با ارائه انواع و اقسام تحلیل‌ها، چنین وانمود کنند که رژیم صهیونیستی دستاوردی فوق‌العاده حاصل‌کرده و جمهوری اسلامی و محور مقاومت در شرایط ضعف قرار گرفته‌اند. اما با دلایلی متقن و مستند می‌توان این تحلیل‌ها و نتیجه‌گیری‌ها را رد کرد:

۱- ترور شخصیت‌های مهم، یکی از دستورکارهای دائمی رژیم صهیونیستی بوده وامرجدید و خارق‌العاده‌ای نیست. شخصیت‌های بزرگی همچون سیدعباس موسوی، شیخ احمد یاسین،دکتر فتحی شقاقی،دکترمحسن فخری‌زاده،عبدالعزیز رنتیسی، عماد مغنیه، بسام ابوشریف، غسان کنفانی و ده‌ها شخصیت اندیشمند، مبارز و دانشمند دیگر، تنها گوشه‌ای از اقدامات ضد‌انسانی این رژیم منحوس است. اما بلافاصله پس از ترور این شخصیت‌ها، افراد دیگری جای خالی این بزرگان را پر کرده و حتی با قاطعیت بیشتر، امور را رهبری کرده‌اند. به‌عنوان نمونه‌ای بارز، بعد از شهادت سیدعباس موسوی، روحانی مجاهد جوانی به‌نام سید‌حسن نصرا... در جایگاه دبیرکلی حزب‌ا.... لبنان قرار گرفت که توانست شکست‌های تاریخی جبران‌ناپذیری را بر صهیونیست‌ها تحمیل کند. بعد از ترور شیخ احمد یاسین، رهبر و بنیان‌گذار فقید حماس نیز شخصیت‌های بزرگی همچون عبد‌العزیز رنتیسی و اسماعیل هنیه در جایگاه رهبری حماس قرار گرفتند و توانستند با گسترش و تقویت تشکیلات حماس، ضرباتی تاریخی و کمرشکن بر رژیم صهیونیستی وارد کنند.

۲- بعد از هر اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، انگیزه و برنامه‌ریزی گروه‌ها و کشورهای محور مقاومت اعم‌از حزب‌ا...، حماس و جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با صهیونیست‌ها، صد‌چندان شده و به‌واسطه همین امر، عملیات‌ها و اقدام‌های بزرگ و موثری علیه رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند که این رژیم را در شرایط بسیار‌سخت و وخیمی قرار داده است. متعاقب حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه که به شهادت تعدادی از فرماندهان رشیدسپاه منجر شد، عملیات بزرگ «وعده‌صادق» با نهایت دقت و برنامه‌ریزی، جلوی چشم تمام جهانیان صورت‌گرفت که به شکست افسانه هیمنه و نفوذناپذیری رژیم صهیونیستی انجامید. این در حالی ‌است که صهیونیست‌ها تا قبل از این عملیات، مدعی بودند جمهوری اسلامی توان یک اقدام بزرگ و حمله مستقیم به سرزمین‌های اشغالی را ندارد و در صورت وقوع، بلافاصله با واکنش سهمگین اسرائیل مواجه خواهد شد.

۳- با وجودضعف شدید نهادهای بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل درواکنش جدی و بازدارنده به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی،اما متعاقب هریک از این اقدامات، افکارعمومی جهانی نسبت به ماهیت نامشروع وضدبشری این رژیم، بیشتر مطلع‌شده و تعداد زیادتری از مردم جهان، نسبت به جنایات آن آگاه‌تر می‌شوند.درهمین تروراخیرکه به شهادت دکتر اسماعیل هنیه انجامید، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آزاد جهان، با انتشار محتواهای گسترده باعث شدند که افکارعمومی جهانی واکنش‌های جدی نشان داده ودر کشورهای زیادی، تجمعات اعتراضی درمحکومیت این اقدام شنیع انجام شودووجهه این رژیم، بین ملل دنیا بیش از پیش، از بین برود.

۴- سال‌ها پیش، دردهه ۷۰میلادی، امام موسی صدر، رهبر ایرانی شیعیان لبنان که به عینه شرارت‌های اسرائیل در منطقه را لمس کرده بود و اولین شهدای مقاومت ضد اسرائیلی در لبنان، از یاران و شاگردان وی در مدرسه صنعتی جبل عامل (با مدیریت و هدایت شهید دکتر چمران)وجنبش امل بودند،دریکی ازسخنرانی‌های مشهورخودگفت:«اسرائیل شرمطلق است.اسرائیل ضداسلام، ضد مسیحیت، ضد ایمان، ضدقومیت عربی،ضدانسانیت وضدمیهن است.بدتر ازاسرائیل درجهان وجود ندارد. ما اسرائیل را شر مطلق می‌دانیم.» رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی نیز اخیرا درسخنرانی‌شان در مراسم تنفیذ رئیس جمهور فرمودند:«رژیم صهیونیستی زشت‌ترین چهره‌ یک باند جنایتکار را دارد ازخودش ارائه ونشان می‌دهد. اینها دولت نیستند؛ اینها یک باند جنایت‌کارند، یک باند قاتلند، یک باند تروریستند. اینها در ترور و قساوت و جنایت ــ جنایت‌های عجیب وغریب ــ نصاب جدیدی را در تاریخ جنایتکاری بشر در دنیا به‌جا گذاشتند.»حال،اقدام‌های مذبوحانه وضد‌بشری اخیرصهیونیست‌ها درغزه،سوریه، لبنان وهمچنین دربه شهادت‌رساندن مهمان ایرانی‌ها، مؤید و مصادیقی بارز برفرمایشات این بزرگان است وحتی افرادی را درداخل وخارج از ایران، که دچار تردید‌هایی درباره نادرستی و غیر‌انسانی بودن اقدامات صهیونیست‌ها بودند، از تردید به‌در‌آورد و صدق وعده رهبر معظم انقلاب مبنی‌بر قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط و افول را  اثبات کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها