مسئول قرارگاه شهرداری اهواز در چذابه تشریح کرد؛

اقدامات و فعالیت‌های شهرداری اهواز در پایانه مرزی چذابه

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی اهواز :

نوسازی ناوگان تاکسی اهواز نیازمند ۵۰۰میلیارد تسهیلات قرض الحسنه است

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی اهواز عنوان کرد: ۵۰۰ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه جهت نوسازی ناوگان تاکسی اهواز نیاز است.
کد خبر: ۱۴۶۷۲۶۴

جام جم آنلاین - خوزستان، امیر صفی خانی در گفت و گویی رسانه ای با بیان اینکه فرسودگی ناوگان تاکسیرانی اهواز مهم ترین چالش است،اظهار کرد: طبق استاندارد های موجود برای کلان شهر با یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت، باید حداقل ۶ هزار دستگاه تاکسی وجود داشته باشند که در مقایسه با سایر کلان شهر ها آمار مناسبی نیست.

 

وی در ادامه عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ ، از یک هزار و ۹۵۵ دستگاه تاکسی زرد رنگ در اهواز ، متاسفانه ۸۸ درصد ناوگان اهواز فرسوده و عمری بالاتر از ۱۰ سال داشتند که در نتیجه می توان گفت یک هزارو ۷۰۰ دستگاه اهواز فرسوده بودند.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز ادامه داد: حد فاصل سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۱ یعنی در طی یک دهه ۱۸۷ دستگاه از تاکسی های اهواز نوسازی شدند که دلیل اصلی آن روند عدم ارائه تسهیلات بانکی قرض الحسنه به رانندگان بود.

 

صفی خانی همیاری برخی نهادها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره ) ، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید را یکی راهکارهای حل مشکل عنوان کرد و گفت: برای اولین بار در کشور کمیته امداد امام خمینی خوزستان ۹۰ فقره تسهیلات در طی ۲ سال در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار داد . با این همیاری در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان وام ۴ درصد با بازپرداخت ۷ ساله و در سال ۱۴۰۲، مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله که از منابع کمیته امداد امام خمینی در اختیار رانندگان تاکسی قرار گرفت.

 

وی در ادامه افزود: برای اولین بار در کشور، توسط سازمان بهزیستی به ۱۰ نفر از افرادی که تحت پوشش بهزیستی مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه تعلق گرفت و در نتیجه با همیاری کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۱۰۰ فقره از تاکسی‌های اهواز نوسازی شدند.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز ضمن قدردانی از همیاری نهادها ی فوق بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات سازمان تاکسیرانی، اخذ مصوبه در شورای اسلامی شهر اهواز جهت ارائه تسهیلات ۲۸۰ میلیون تومانی برای ۱۵۰ راننده از سوی بانک ها با نرخ ۲۳ درصد بود که در نتیجه این اقدام، در آبان ۱۴۰۲ با حضور استاندار خوزستان و دیگر مسئولین، بین شهرداری اهواز و بانک ملی خوزستان تفاهم نامه ای امضا و ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانک ملی به رانندگان تاکسی پرداخت شد. با اجرای مصوبه شورای شهر، شهرداری اهواز در جهت کمک به رانندگان ، پرداخت ۱۹ درصد تسهیلات را برعهده گرفت . با این اقدامات توانستیم ۲۵۰ دستگاه از تاکسی های اهواز نوسازی شدند.

 

صفی خانی بهره گیری از منابع شهرداری برای اعطای کمک های بلاعوض به رانندگان تاکسی را از دیگر اقدامات انجام شده برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز عنوان کرد و گفت: باوجود تلاش ها و پیگیری های مستمر، هنوز در این زمینه پاسخ مناسبی از بانک های استان دریافت نکرده ایم.

 

وی همچنین از شرکت های صنعتی بزرگ مانند صنایع فولاد، فولاد اکسین، لوله سازی، مناطق نفت خیز جنوب و … در زمینه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درخواست همیاری در قالب انجام مسئولیت های اجتماعی کرد و گفت: حل مشکلات ناوگان تاکسیرانی علاوه بر اشتغال زایی، نتایج بسیار مهمی مانند کاهش آلودگی هوا و ترافیک را در پی دارد که نیازمند همکاری تمامی نهادها از جمله صنایع فعال در اهواز می باشد.

 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز پیرامون دیگر اقدامات انجام شده افزود:  حسینی محراب استاندارخوزستان، پیشنهاد استفاده از امکانات منطقه آزاد اروند را ارائه دادند که هم اکنون تعدادی از خودروهای اروندی در اهواز، به ویژه در فرودگاه فعال می باشند. سرمایه گذاران می توانند جهت ورود تاکسی از منطقه آزاد اروند پیشنهادات خود را ارائه نمایند ‌. علاوه بر این ۵۰ دستگاه ون خریداری شده اند که اکنون ۱۶ دستگاه آن در مناطق کم برخوردار مشغول فعالیت می باشند.

 

وی همچنین از سازمان صنعت و معدن و تجارت برای ارائه امکاناتی مانند لاستیک، روغن موتور، باتری، قطعات یدکی و … درخواست همکاری کرد.

 

صفی خانی پیرامون چشم انداز آینده و نوسازی کل ناوگان در اهواز گفت: در تلاش هستیم بتوانیم امسال هزار دستگاه تاکسی را نوسازی بکنیم و در صورت یاری بانک ها نهادهای دولتی، صنایع و … اگر بتوانیم سالی ۵۰۰ دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم، حداکثر در طی ۲ الی سه سال آینده و تا پایان ۱۴۰۴ یا ۱۴۰۵ کل ناوگان تاکسیرانی اهواز نوسازی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها