باوجوداین،مدیرکل ارزیابی عملکردوپاسخگویی به شکایات وزارت آموزشوپرورش با تاکید بر اینکه هیچ دانشآموزی نباید از چرخه تحصیل بازبماند از تشکیل ستادی تحتعنوان ستاد ثبتنام خبر میدهد تا اگر مکان یا محلهای امکانات لازم را برای ارائه خدمت ندارد، شرایط بهگونهای هدایت شود که به بهترین شکل مانند ایجاد کلاس جدید به کار خود ادامه دهد.
سیدمجتبی هاشمی با بیان اینکه حضور مدارس در محلات بهعنوان یک ضرورت است، گفت: تصور اینکه هر جایی بهصورت سیستمی جمعیت هست، مدرسه نیز وجود دارد اشتباه است چراکه گاهی زیرساختها با جمعیت مطابقت ندارد.وی با بیان اینکه در بسیاری از مکانها عواملی مانند نزدیک و دوربودن مدرسه برای خانوادهها بسیار اهمیت دارد، افزود: مهاجرتها، جابهجایی جمعیت، عمر مدارس (مدارسی که عمر استفاده از آنها زیاد بوده و استفاده مجدد از آن امکانپذیر نیست)، خارج بودن مدرسه از جریان خدمتدهی و عدمتامین زمین از جمله مسائل زیرساختی شرایط مطابقت جمعیت و مدرسه است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه باید کاری کرد که هیچ دانشآموزی از چرخه تحصیل بازنماند، ادامه داد: در سطح منطقه، ستادی تحتعنوان ستاد ثبتنام برای تنظیمگری تشکیل شده که اگر مکان یا محلهای امکانات لازم را برای ارائه خدمت ندارد، شرایط بهگونهای هدایت شود که به بهترین شکل مانند ایجاد کلاس جدید به کار خود ادامه دهد.
هاشمی با بیان اینکه گاهی در یک مدرسه امکان ایجاد فضای فیزیکی وجود دارد ولی مدیر مدرسه امکان تشکیل کلاس را ندارد، گفت: مدیرمدرسه بایدبه اداره پیشنهادتامینکندچراکه برای تامین نیرویانسانی بایدهماهنگی ایجادشود لذا رفتوآمدبین مدرسه و آموزشوپرورش منطقه امری عادی است تا منطقه هم بداند اگرثبتنام از یک کلاس به کلاس دیگرانجام شد برای آن مدرسه، معلم تامین کند.وی با بیان اینکه گاهی والدین اقدام به نوشتن قولنامه غیرواقعی میکنند افزود: احراز سکونت در آییننامه بهعهده مدیر مدرسه است، چراکه این یک تصمیم اقتضایی است و مدیر مدرسه تشخیص میدهد. به هرحال ناهمگونی زیادی در سکونتها وجوددارد.مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزشوپرورش درباره موضوع رسیدگی به اعتراضات درمورد مدارس نیز ادامه داد: رسیدگی به اعتراضات در مرکز نیرویانسانی برنامهریزی شده، ما بر فرآیند اعتراضات نظارت میکنیم و بر خود ماهیت کار نظارت نمیکنیم.