خاطرات کاغذی

تیفو‌ها

تیفو‌ها سه موجود پشمالو بودند که سعی داشتند دنیایی که در آن زندگی می‌کنند را کشف کنند. تیفو سبزشاعربود، تیفو قرمز احمق به نظر می‌رسید و تیفو آبی منطقی‌تر و عاقل‌تر از آن دو تا رفتار می‌کرد. سرزمینی که آن‌ها ساکنش بودند با رودخانه‌ای خروشان محدود شده بود.
کد خبر: ۱۴۶۷۱۴۱
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر
تعداد بازدید : 9

در آن سوی رودخانه، در منطقه‌ای بیابانی شیطانی زندگی می‌کرد با شکل و شمایل میمون که از تیفو‌ها متنفر بود و دلش می‌خواست سرزمین آن‌ها را نابود کند. هر وقت می‌خواست برای اهداف شومش نقشه بکشد موجودی عجیب الخلقه شبیه به یک توپ موییبه نام بدجنس کوچیکه را صدا می‌زد تا از او مشورت بگیرد البته تمهیدات آن دو همیشه با شکست مواجه می‌شد، زیرا سه قهرمان ما برای خنثی کردن نقشه‌های شیطانی، بیش از یک ترفند در آستین داشتند. خسرو شایگان، اکبر منانی، اصغر افضلی و حسین باغی صداپیشگان این مجموعه کارتونی بودند.

"تیفوها"، (با عنوان اصلی: Les Tifous) محصول ۱۹۹۰ فرانسه که با اقتباس از مجموعه‌ای عروسکی بلژیکی (۱۹۸۸) به همین نام تولید شد. نسخه کارتونی این اثر به کارگردانی "کریستین مائورون" بر اساس طراحی‌های "آندره فرانکوین" تولید شد. "ایوان دلپورته"، "خاویر فاوش" و "ژان لتورجی" نویسندگان "تیفوها" بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها