یک کارشناس روابط بین الملل در گفتگو با جام جم آنلاین:

زمین و هوا برای رژیم صهیونیستی ناامن خواهد شد

حسن لاسجردی تحلیلگر مسائل سیاست خارجی درباره اقدام تروریستی رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: این اقدام جنایتکارانه از سوی رژیم صهیونیستی نشان داد که مقامات اسرائیلی به دنبال پیدا کردن یک راه فرار برای رهاشدن از فضای کاملا پرفشاری است که در سطح بین المللی و همچنین حوزه سیاست داخلی علیه رویکرد‌های رژیم اشغالگر قدس در چند ماه اخیر هستند.
کد خبر: ۱۴۶۶۹۷۱
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین

 

زمین و هوا برای رژیم صهیونیستی ناامن خواهد شد

وی ادامه داد: طبعا با توجه به سنگین بودن چنین فضایی که بار روانی زیادی را بر مقامات اسرائیلی تحمیل می‌کند آن‌ها در پی آن هستند تا با تمسک به هر دستاویزی برای حل مشکلشان در غزه هستند.

این کارشناس حوزه روابط بین الملل با اشاره به بحرانی که پیش روی رژیم صهیونیستی است تصریح کرد: اسرائیلی‌ها قصد دارند ماشین ترور خود را علیه ایران، لبنان و حماس با شدت بیشتری بکار بیندازد و به همین خاطر است که رژیم صهیونیستی هم در غزه اقدام به تهاجم نظامی می‌کند و هم در مناطق لبنان تلاش دارد تا مواضع حزب الله را مورد اصابت موشک قرار دهد و هم اقدام به بمباران بندر الحدیده یمن می‌کند و با توجه به اقدام تروریستی امروز در پی آن است تا به ایران هشدار بدهد تا فضای کشور را دچار ناامنی و التهاب کند. 

لاسجردی درباره دلایل و چرایی اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه گفت: مجموعه تحولات و شواهد موجود حاکی از آن است که فشار علیه این رژیم بالا است و آن‌ها در پی آن هستند تا به هر طریق ممکن فشار نیرو‌های مقاومت و افکار عمومی و همچنین فشار احزاب داخلی و گروه‌های مخالف، خانواده‌ها و نظامیان در سرزمین اشغالی را به نوعی از خود رد کنند. از همین رو دست به اقدامات مختلف از جمله ترور، سرکوب، بمباران و انواع و اقسام جنایات می‌زنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیرو‌های مقاومت شامل حزب الله لبنان و نیرو‌های انصارالله و ارتش یمن فشار مضاعفی را روی رژیم صهیونیستی آوردند و در مجموع اسرائیلی‌ها خود را در یک تنگنای بزرگ می‌بینند و از یک طرف موفق به انجام آتش بس نشدند و از سوی دیگر اسیران آن‌ها آزاد نشدند و گذشته از آن، تلاش نتانیاهو برای کمک گرفتن از کنگره و مقامات آمریکا و کشور‌های غربی چندان موفقیت آمیز نبوده است.

لاسجردی خاطرنشان است: اقدامات کور ترور در تهران یا مناطق دیگر دال بر این است که آن‌ها نتوانستند یا راه حل منطقی و آسان پیدا کنند و از این رو به اقداماتی از جنس سخت روی آوردند. 

این کارشناس حوزه روابط بین المللی با اشاره به اینکه این اقدامات تروریستی حتما با واکنش مناسب نیرو‌های محور مقاومت روبرو خواهد شد گفت: معتقدم با توجه به تحرکاتی که اسرائیل در ایران، یمن و لبنان انجام داد حتما پاسخ سختی دریافت می‌کنند و فشار‌های علیه رژیم صهیونیستی در منطقه بیشتر خواهد شد و اسرائیلی‌ها هم در دریا و هم در هوا با تنگنا‌های شدیدی مواجه می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها