رییس جمهوری : نیروهای بیگانه از منطقه خارج شوند

دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران صبح شنبه تاکید کرد: نیروهای بیگانه فقط با یک تصمیم درست و آن هم خروج از منطقه به خصوص عراق می توانند مشکل خود را حل کنند.
کد خبر: ۱۴۶۶۴۴

به گزارش خبرگزاری ایرنا ، احمدی نژاد در مراسم رژه نیرهای مسلح دراولین روز هفته دفاع مقدس که در جوار حرم مطهر حضرت امام (ره) برگزار شد، افزود: ملتهای منطقه برای مدیریت خود نیازمند حضور بیگانگان نیستند و حضور آنها ریشه همه ناامنیها، اختلافها و تهدیدها است.
رییس جمهوری با بیان اینکه خروج نیروهای بیگانه از منطقه به نفع منطقه ، صلح و امنیت پایدار و خود این کشورها است ، تصریح کرد : متهم کردن دیگران مشکلی از آنها حل نخواهد کرد. مشکل آنها فقط با یک تصمیم درست ، شجاعت در اقرار به شکست و خروج از منطقه حل خواهد شد.
احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران امروز یک ملت قدرتمند و تاثیرگذار جدی در مناسبات منطقهای و بینالمللی است، خاطرنشان کرد: ملت ایران یک ملت مومن ، شجاع، آرمانی، متحد و پیرو ولایت و همیشه حاضر در صحنه است و از همه هویت و حقوق خود و آرمانهای بلند الهی دفاع میکند.
رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: قوای متحد و سرافراز ایران زمین همواره در خدمت صلح و امنیت ، برادری ، پیشرفت ملتها و دفاع از عدالت و خداپرستی خواهند بود. "متجاوزان به ملت ایران همواره سرافکنده و پشیمان بودهاند."
احمدی نژاد با اشاره بهاینکه درطول تاریخ ملت ایران چشم طمع به سرزمین سایر ملتها نداشته است، گفت: تاریخ نشان داده است که متجاوزان به ملت ایران جز پشیمانی ، سرافکندگی و شکست حاصلی نداشتهاند.
رییس جمهوری افزود: علاقه مند هستیم منطقه ما سرشار از صلح و امنیت و برادری باشد و معتقدیم ملتهای منطقه قادرند خودشان امنیت را بهخوبی برقرار کنند. احمدی نژاد تاکید کرد: قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز منسجم ، کارآزموده، مومن، خودباور، مقتدر و مجهز به تجهیزات پیشرفته دفاعی در وسط میدان ایستادهاند و از همه آرمانهای الهی ، هویت، استقلال و سرزمین ملت ایران قدرتمندانه دفاع میکنند.
رییس جمهوری تصریح کرد: کسانی که فکر میکنند با ابزارهای پوسیده چون جنگ روانی و تحریمهای اقتصادی میتوانند جلوی حرکت روبه رشد ملت ایران را بگیرند اشتباه میکنند و این اشتباه آنان مکرر در مکرر است. امروز پیشرفتهترین فنارویها در اختیار ملت ایران است و اگر میخواهند، آزموده را بیازمایند.
احمدی نژاد در ادامه سخنان خود اظهارداشت: امروز نمایش تجهیزات و ادوات نظامی ساخت ایران نشانگر این است که دشمنان ملت ایران بارها و بارها شکست خوردهاند.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: کسانی که روزی در نهایت مظلومیت ملت بزرگ ایران ، این ملت را حتی از دستیابی به سیم خاردار محروم میکردند ، امروز بیایند و نظارهگر تجهیزات ساخته شده توسط دستهای توانمند و اندیشههای بلند متخصصان وزارت دفاع و صنعتگران ایرانی باشند.
احمدینژاد با تبریک فرارسیدن هفته دفاعمقدس به ملت شجاع ایران و نیروهای مسلح تصریح کرد: هفته دفاع مقدس برای ملت ما و همه ملتهای عدالت خواه و آزاده جهان حاوی تجربیات ارزشمند و گرانسنگ است.
وی با بیان اینکه سال قبل نیروهای اهریمنی با تجهیز یک قدرت زیاده طلب آن را به حمله نظامی به ایران تحریک کردند ، گفت: لشگرهای مجهز پی درپی به یک ملت تنها و دست خالی هجوم آوردند و از هوا و زمین بیش از یک هزار کیلومتر از مرزهای ما را مورد تجاوز قرار دادند.
رییس جمهوری اظهارداشت : هدف دشمنان از این اقدام این بود تا جوانههای عظیم انقلاب اسلامی را بخشکانند و ملت ایران را در ابتدای راه عظمت و عزت خود متوقف کنند.
احمدی نژاد گفت : آنها تصور کردند اگر همه توان سیاسی و نظامی خود را بسیج و از متجاوز حمایت کنند، خواهند توانست ملت ایران را از انقلاب خود و حرکت عدالتطلبانه و یکتاپرستی پشیمان کنند.
رییس جمهوری با بیان اینکه " دوران دفاع مقدس دوران بسیار سنگینی برای ملت ایران بود "، افزود: در این دوران ملت ایران خسارتهای فراوان اقتصادی متحمل شد و جمعی از بهترینهای این ملت به شهادت رسیدند.
احمدی نژاد تاکید کرد : در نقطه مقابل دفاع جانانه ملت ایران در برابر متجاوز یادآور پرافتخارترین روزها برای این ملت است که توانست با راهبری یک مرد آسمانی سختترین تهدیدها را به بهترین فرصتها برای ساختن و پیشرفت و اعتلای خود تبدیلکند و از صحنههایی که دشمنان برای سقوط و حذف این ملت ایجاد کرده بودند عزتمند و مقتدر بیرون بیاید.
رییس جمهوری تصریح کرد: کسانیکه تحریمهایی را بر ملت ایران تحمیل کردند امروز ببینند آنها کجا هستند و ملت ایران در چه جایگاهی قرار دارد.

** ملت ایران دوران تمدنسازی را در دوران دفاع مقدس بازیافت
احمدی نژاد گفت : ملت ایران هویت، فرهنگ و دوران تمدنسازی را در دوران دفاع مقدس بازیافت و خودباوری از دست رفته را دوباره احیا کرد و امروز در همه صحنهها باشتاب کم نظیر به سمت قلههای افتخار در حال حرکت هست.
رییس شورای انقلاب فرهنگی تاکید کرد : امروز ملت ایران در همه صحنههای علمی حاضراست و بدخواهان ملتما و خفاشان شب پرست ببینند که دانشمندان ایران زمین هر روز قلههایی از علم وفن آوری را فتح میکنند و آن را درخدمت رفاه، صلحو پیشرفت ملت ایران و همه ملتها قرار میدهند و اینامر در زمینه فرهنگی نیز ساری وجاری است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها